tisdag 1 september 2009

Powerpoint must die!

Sitter med rynkad panna, djupt koncentrerad och försöker pränta in vad det är jag ska säga imorgon på min presentation. Mitt största problem är......att jag faktiskt inte har en aning om vafan jag egentligen pratar om, jag ser bara en massa bilder och försöker sammanfatta dem med egna ord. Skapa en röd tråd helt enkelt men tyvärr liknar det mest en översnöad skogsbilsväg i mitt huvud. Hujeda mig! Egna ord jo jag tackar jag, hur fan ska man försöka förklara vad i helskotta det menas med att en panna är på 60 MW?? Jag har inte ens nåt bra uppslag själv TROTS att jag dagligen arbetar med det. Det säger väl en hel del antar jag, inte att jag är värdelös nej nej det är inte så jag menar, utan att det är svårt att refereta liksom. Jag försöker att visualisera en bra bild när jag står där framme inför alla och förklarar alldeles utomordentligt och samtidigt så komiskt att alla ligger dubbelvikta och asgarvar. Kan jag inte få klä ut mig och spela stupfull som jag gjorde på Jocke och Carolas bröllop? Det var A PIECE OF CAKE jämfört med detta helvete. Jag har inga problem att prata inför folk, det är ju det här SERIÖSA som spökar. Seriöst är jobbigt, tungt och grått och det är inget JAG kan referera till! Well well, jag ser dock fram emot en nice lunch med Davve efteråt. Han ska också dit och hålla föredrag. Jättekul att han gått natur, sörplat powerpoint i modersmjölken och alltid vet preciiiiis vad han snackar om. Jättekul. Verkligen.

Nääee hur vore det med en fet kopp kaffe och ett nytt försök. Kanske skulle försöka dra det för Arne men det känns ju lagom träligt, speciellt för honom :) Snart dags för sängen också. Igår gick vi och lade oss HALV NIO! Fatta! Det var heeeeelt underbart ljuvligt att få somna in i en nybäddad säng. Mindre kul att vakna och inse att nähä inte fan är jag mer pigg idag trots att jag somnade före PRO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar