onsdag 30 september 2009

Resten av min dag

Så börjar dagen lida mot sitt slut. Det har varit folk här hela dagen, stora och små :) Först kom Sara och lilla Sigrid med en jättefin blombukett. Synd bara att inte vasen uppfyller de rätta kraven, en gammal avdankad syltburk!



Lilla Sigrid testar hur komfortabelt golvet är :)




Vi hade en mysig förmiddag med skitsnack och testprovning av mina tårtor. Hann även med en promenad i kylan. Den blev dock av det kortare slaget då lill-Siggan ville leka leken "Låt oss se vem som kan efterlikna en mistlur bäst". Ja hon var hungrig alltså hihi så det var bara att vända hem och gå henne till mötes.

Mina bakverk: Först en aftereight-tårta. Presenterar den knappast i sin bästa dager med bakplåtspapper runt om meeeen den smakade i alla fall mumsigt.




En hederlig gammal hallontårta dekorerad med päron.



Slutligen en chokladtårta med jordgubbs- och chokladmoussefyllning. YUMMIE!





När det var dags för dem att dra vidare avlöstes de av Erica, Fredik, lilla Rocky, mamma, pappa och mommen. Fick ett OTROLIGT fint kort på Rocky som snart kommer finna sin plats på väggen. Har en plan på att jag ska fylla en vägg i vardagsrummet med svartvita tavlor på nära och käras barn och familjer. Vore supermysigt och premiärkortet fick jag idag. Har ju såklart fått bilder på bland annat vårt gudbarn, dock inte i svartvitt men det går ju säkert att scanna in och ändra färg.
Rocky som spelar svårflirtad och räcker ut tungen till mig :)

Hela högen har just dragit hem och nu är Arne i full färd med att pumpa upp min fitnessboll. "Kom och pumpa älskling!" hör jag hela tiden :) Nu blir det Idol och kanske lite mer tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar