måndag 5 januari 2009

Hangover

Nää jag är inte bakfull i den rätta bemärkelsen,annandagens träningspass kommer sitta i länge! Ni som inte var med då får förbli högst ovetande haha. Har däremot jobbat fyra nätter och blev väckt av dörrklockan så jag känner mig lika seg som vårt internet....24 mbit my ass!! Snarare 2,4! Men det är väl så när man flyttar till bushen,annat var det i metropolen Sallyhill/Nacksta,där gick internet lika snabbt som snacks å snickers (Nacksta kickers) sparkar haha!
I helgen har svärfar varit här. Han har hjälpt oss lite med renoveringen och jag måste säga att jag beundrar människor som honom! Sådana som har den inställningen att "det här fixar vi,det går fort det,nää sitt du jag fixar kaffe jag inga problem tar bara fram min extraarm som jag har med mig för sådana här tillfällen,gör inget att jag har 325 andra saker att göra,har ju två armar till"....ja jag tror ni fattar va? :) Själv blir jag snorförbannad om jag har ETT enda måste att göra på en ledig dag, stubin som är så kort att det smäller ens innan tråden är gjord haha! Tror att jag har ett bra upplägg för att peta in ett nyårslöfte här, att försöka ta saker och ting med ro istället för att jaga upp sig. Man får lite perspektiv ibland när man hör hur vänner som är föräldrar har det. Det är för övrigt en annan grej som imponerar...FÖRÄLDRAR! Tänk om man hade haft det begreppet när man var ung....nej jag ska inte säga "man" jag ska väl säga JAG för jag var rätt jävlig som tonåring hujeda mig.Föräldrars förmåga att sätta sig själv i sista hand..HELA TIDEN....jag lyfter på vintermössan och saluterar!
Tror jag ska försöka ta mig tid att lägga in lite bilder på hur renoveringen går oxå,denna rollercoasterride som jag gärna vill kliva av ibland men i slutändan är det sjukt kul med hus!!

1 kommentar:

  1. Tja Babe! Bra att svärgubben kom o hjälpte till där hemma! Så att ni bli klar snart...jag väntar typ på nå sorts s k inbjudan till nå inflyttningsfest...det är inte bara jag som väntar, det finns en själ till i H-sand som väntar på det oxå! ;-)hihihihiiii...
    Nice med bloggsida höru...trodde jag aldrig om dig! Men du är ju ändå Malin så...
    Dåså...ha det bra du o Arne så hörs vi framöver nångång!
    Kram
    //Betty

    SvaraRadera