onsdag 18 maj 2011

På vandring genom Stockholm

Idag har jag och moster dragit på sightseeing i Stockholm stad. Vi har för första gången lyckats totalundvika Drottninggatan och istället spatserat längs vattnet ända långt ut på Djurgårn.
Jag tror att jag har bestämt mig för att jag gillar´t! Jag gillar stans tvära kast från mastodontstad med ett myller av bilar och folk till små mysiga grönområden med träd som får mig att känna mig extra mycket som Tummeliten.
Förmodligen beror detta till stor del  på att det alltid har varit en viss stress inblandad när vi besöker stan. Det ska hinnas med att shoppas, åka till Grönan, titta på olika grejer och äta mat. Stå till höger i rulltrappan och försöka hinna med pendeln som gick nyss fast det även går en om tre minuter.

Idag var det inte ett enda spår av det. Vi strosade på dit fötterna ville gå. Stannade till på ett grymt mysigt uteplace alldeles vid vattnet, åt lnch och spanade på folk. Drog vidare ut till Waldemarsudde, till fots såklart, filosoferade på en bänk och tittade på båtarna som slött puttrade förbi.
Tillbakavägen var väl sådär för mina fötter. Hade ju finskorna på, det måste man ju när man ska till storstan (eller inte då jävligt många ser ut som slon haha) så mina fötter ser ut som om de fått spetälska right now.
Men inte klagade jag! Vi stannade till på samma place på tillbakavägen, drack en cider och hängde med Ulf från Ace of Bace. Nä han hängde inte med oss som ni kanske förstår, han satt bara bredvid om det ska va så förbannat noga!

Imorgon är det dags för hemfärd. Ska bli spännande att se vad Fredrik haft för sig på gymmet när jag varit borta. Ryktas om att jag ska få så mycket spö med ett riktigt mördarpass vilket jag välkomnar med öppna armar med tanke på min frossarvecka haha!
 Helgen kantas av stenhård kamp på Boda borg med bästa arbetskamraterna! Är taggad som fan och ska minsann driva mitt lag till seger!!

Nej nu blir det soffhäng med moster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar