måndag 13 maj 2013

Jag måste fan vara sadist?!

....mot mig själv alltså men då heter det något annat va?

Anyway....
Jag går ju igång på att bli förbannad på saker och ting, på att haka upp mig på skitsaker och bara vräka ut skitsneda onödiga meningar, bara för att det är så jävla kul liksom! Idag tänker jag gå igång på reklambladen.....

Jag älskar att bläddra i reklam. Får någon slags sjuk tillfredsställande känsla när posten dimper ned sådär lagom tungt under måndagen, och jag vet att det finns en masa smaskigt att tugga mig igenom. Bildligt talat alltså, för det finns ju inte mycket jag skulle sätta tänderna i frivilligt. Det är dit jag ska komma nu...

Ta en titt på bilderna nedan. Vad ser ni? Säkert en massa lovande siffror som gör att ni kan spara en rejäl hacka som ni sen kan lägga på krogen, barnen, nya kläder, roliga happenings. Eller varför inte på SJUKVÅRD?!! Det är lite så jag ser på det. Sorry to spoil your dreams and to be the one killing your darlings!!

Så vad är det då JAG ser?

Om vi börjar med bild nr 1:

Ni ser förmodligen MAT men jag ser en jävla massa skit plus eventuellt en kyckling som jag skulle kunna ta med hem för en date i ugnen. Tänk er lite som att ni har en grym bil som behöver den finaste olja för att motorn ska spinna på bästa sätt, men ni tänker "smart", vill spara in och skrapar upp oljan som blev kvar på backen efter förra oljebytet på Volvo 140, och använder den istället. Typ så vill jag att ni ser det!

Bild nr 2:


Men vafan Malin!! Här finns väl inga fel? Nähäru, my bad, tack och hej jag lägger ned! Eller? Jag ser en jävla massa dolt socker som ska lura er att tro att ni äter så nyttigt, när det i själva verket är fullproppat med dynga!! Fel av mig, jag tror hellre att jag äter skit än detta! Kom igen, chokladflingor med FULLKORN?! Jajamän!!

Bild 3: keep'em coming....


Willys må ju ändå ta priset idag. "Smakrik pasta" och "nyttig fiskburgare". Ser att det står "OMEGA" under fisken. Vafan då omega my ASS?! Säger inte ett skit om nånting egentligen! Tror inte att de ens själva vet vad som menas...
Kyckling från eldorado som förmodligen torkat ihop till storleken av ett russin innan den är klar, fullproppad med konstiga salter, vatten...är ni säker på att det verkligen är kyckling förresten haha, snabbmakaroner (japp skynda gärna på min död) och en pastaostsås på det som det förmodligen inte ens finns spår av ost i!!

Bild 4: Let's go får the nådastöt....


Hycklaren har snackat!! Finns det, ärligt talat, något här som jag aldrig någonsin har stoppat i mig? Svar NEJ!

Äter jag ALDRIG något som är fullt med socker, onyttigt på annat sätt, sprängt med artfrämmande delikatesser?
Svar JO!

Bor jag på en ekologisk plats där korna helar sig själva, jorden inte är påverkad av oss idioter till människor, och allt föds och dör i symbios med varandra?
Svar NÄÄÄ!!

DÄREMOT!
Har jag KUNSKAPEN om VAD det är jag trycker in i min mun! Jag äter så bra jag förmår större delen av tiden. Jag kan göra det mycket bättre, det kan man ju alltid! Men man måste välja sina strider. Jag fattar att inte alla flerbarnsfamiljer har tid, kunskap och pengar till att ALLTID välja rätt val. Det jag vill med detta inlägg är att skapa någon slags medvetenhet, väcka en tanke till liv, så ett frö eller vad fan som helst.

I'm not superwomen, jag väljer fel saker hela tiden. Jag önskar bara att ni tar och bläddrar igenom er reklam en extra gång innan ni åker och handlar. Oookej?

1 kommentar:

  1. Synd bara att matkontot fördubblas om man ska äta helt bra :-(

    SvaraRadera