fredag 19 november 2010

Fejjan-fasoner

Det finns vissa saker som jag funderar över vad gäller Facebook. När någon till exempel skriver: " Jag pallar inte mer" eller liknande, så kan ni GE ER FAN på att NÅGON sate mular dit en "gilla"-tumme. WHAT THE?? Vad exakt är det de GILLAR med detta?? Betyder den där jävla tumsymbolen en massa olika saker? Är det en tolkningsfråga helt enkelt? Kan det betyda "Det här gillar jag som fan", "Det här stödjer jag" och "I see what you mean men det kommer bli bättre"..........PLEEEASE HELP ME OUT HERE!!
Skulle bli skitförbannad ifall jag skrev att huset brunnit ned, katten har bitit bort min tumme och imorse körde jag utför ett stup med bilen......och NÅGON smyger dit en tumjävel. DÅ brinner det ska ni se!!

Andra saker jag allmänt funderar över är varför Izzy skriker just nu. Eller ibland. Hon får små jävla ryck där hon bara sitter eller står vid skohyllan och skriker medans hon tokstirrar på mig. VAD VILL DU?? Du har mat, vatten, en egen toalett och jag har lekt med dig och din älskade turkosa råtta i en halvtimme. Det är tio minus ute och jag VET VET VET att du INTE vill gå ut. Så......VAD är det du VILL?? Det är helt okej to tell it to my face. Bli inte som Ådi som tjurar ihop och vägrar prata med mig. Nu får Ådi oförskämd skit eftersom han faktiskt har skött sig exemplariskt den senaste tiden. Observera detta!

Dagen har varit riktigt mysig. Jag har tränat och lyckades göra FYRA chins helt på egen hand. Sämre än tio men klart bättre än EN så jag är nöjd så länge det går framåt.

Efter det blev det kinabuffé med Nisse. Är jäkligt brydd över den där pekingsoppan. Är det inte ett universalrecept på det, ungefär som pölsa? Alltså, pölsan SER ju åtminstone likadan ut JÄMT, sen att smaken skiljer beroende på hur mycket eller lite den kryddas är ju en annan sak.
Pekingsoppan ser ju helt olika ut på varje ställe. Enligt mig BÖR den vara rätt röd eftersom det är, eller ska vara, tomater i den. Krossade eller passerade, kommer inte ihåg vilket just nu men jag är rätt säker på att det i alla fall ska vara tomat på något sätt.
Ikväll såg den ut ungefär som att någon hade tuggat kyckling i väldigt små bitar, druckit en hel del öl och sen spytt upp allt. Det var ju aningens godare än det jag just beskrev men jag var inte riktigt nöjd. Resten av maten var supergod dock. Bäst att plita dit det så jag inte låter som en genomsur klimakteriekossa :)

Imorgon är det jobb jobb jobb som står på schemat, hinner inget annat. DET kommer inte göra mig överlycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar