måndag 29 november 2010

Oskuldens premiär

Premiären eller oskulden för denna vinter är avklarad. Nu har Ådi och jag legat och kramats i ett dike!
Det är då väl själva fan att all väghantering slutar där Bergsgatan korsar kommunen! Snorhalt och spårigt, rent jävligt om man inte har fyrhjulsdrift och GUD VAD JAG HATAR DEN FRASEN!!!! "Du skulle ha fyrhjulsdrift som bor sådär." Ja vafan klart jag skulle ha det! Jag skulle även ha en snöskoter, en skoteroverall, snökedjor att slänga på, ge mig ett helt oberoende elverk så jag klarar vintern när vi ändå är på gång!

Denna gång gick det väldigt bra dock. Ringde en vän som i sin tur ringde en vän som inte klarade av att dra upp mig med sin bil. Efter det kom ytterligare en till bil som hjälpte oss. Gissa vilken drift HON hade på SIN bil?! Mhmmm......forwheeldrive......

Idag har min hals bråkat med mig, därav ingen träning tyvärr. Istället har jag åkt runt och handlat julklappar och grejer till julbaken. Så nu sitter jag här med kassar fulla hallen och undrar vart sjutton min lön tog vägen?! Har även införskaffat mig lite delar så att jag ska kunna påta ihop en adventsljusstake. Får väl se om jag ringer S.O.S-Therese hjälplinje för att trassla ur mig ur glitter och fejksnö. Puh, och vi har ju inga barn att skylla på att det är DE som gjort den. Får väl stå mitt kast, blir det inte bra åker den i soptunnan!

Nu håller mina lussebullar på att jäsa. Ja i alla fall degen, bullarna kommer sen. Hoppas de går att äta. Sen blir det lite julgodis om jag orkar, eller så tar jag det imorgon. Kanske lite glögg eller julinspirerat te medans jag väntar?

Bilder får ni ej njuta av eftersom kameran fortfarande är borta på obestämd tid. Men någon gång kommer den åter och då kanske ni får lite julmys att njuta av.

Puss och kram på er i vintervädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar