tisdag 21 maj 2013

Teknik, teknik, teknik!!

It´s all about TEKNIK these days... Vilken tur att jag inte har något annat för mig ;)

Igår var det olympiska lyft på schemat. Det är konstigt det där, jag som verkligen HATAR att göra sånt som jag inte kan, suger gladeligen in varenda lite sekund som jag får ta del av någon annans kunskap. Jag tänker, jag gör, jag gör rätt, jag gör fel, jag gör om, jag lyssnar, jag försöker bli ett med stången.
Helt värdelöst verkar det inte gå dock då jag igår fick höra saker som:

"Öh ska inte du ta och prova lite tyngre vikter nu?"

...eller...

"Om jag fick jobba med dig tre ggr i veckan skulle du lätt rycka 50 kg utan problem om någon månad."

Ja....vad väntar vi på???? Undrar jag haha! Jag är verkligen inte kaxig här. Styrkan finns men det är i tekniken det brister. Får jag bara till den så ska det bli spännande att se hur det kommer att se ut.

Ni som undrar vad tusan olympiska lyft innebär, nedan finner ni ett exempel på vad som kan ingå.


Och ni som undrar om jag håller på att bli galen eller tränar halvt ihjäl mig......DON´T BE!!
Jag är verkligen mitt uppe i en dröm, träningsmässigt sett, ett flyt där jag når nya möjligheter gång på gång utan att ens försöka. It just happens! Vissa knarkar blocket, andra tittar på serier, några skaffar en hel drös ungar, en del super på krogen. Jag......jag tränar och det känns helt okej för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar