onsdag 22 juli 2009

Höstmodet 2009

Häromdagen när Arne var hos optikern satt jag och bläddrade i en tidning. Där var ett gäng antal sidor dedikerade till höstmodet 2009. Modeslav som man är....NOOOOT......tittade jag igenom sidorna och ju mer jag tittade desto mer förbryllad blev jag. Jag menar, det kommer att vara inne med neon och 80-tal, beige och brunt, svart och strikt (läs även sexigt, välj själv), stora saker, lager på lager, höga stövlar, låga skor......vafan är det som INTE kommer vara inne då? Jag känner mig mer och mer säker på att vad skit jag än tar på mig kommer vara tokinne och helrätt för tid och evigheter. Man ska väl vara glad åt vidden av det hela, play it safe right?

Idag har vi oljat in altan. För de som hör till kategorin "det här tar väl inte mer än en kvart eller så" precis som JAG, please do reconsider! Vi höll nog på ett par timmar minst. Jag fick även den stora uppgiften att ta "de små grejerna" vilket ofta betyder "de satans små förbannade utrymmen som borde byggts in i något större och som alltid tar en oooolidig massa tid, tålamod och energi." Japp. Såg ju till min fasa att själva bron in till huset hade en aaaningens bredare springor och därför måste målas inte bara uppepå utan även MELLAN bräderna så där höll jag till större delen av dagen. Hade dessutom en ytterst gossjuk Turbo (katten alltså för er som även känner mr Jimmy Turbo Lundgren) som stod och snackade högljutt bredvid mig. Han är som en baby, när han inte får den uppmärksamhet han kräver vänder han arslet till och drar. Hmm....kanske inte PRECIIIS som en baby men ändå :)

Snart är vi på väg till Kälen igen. Jag ska ju som bekant jobba på Fränstafestivalen så ni som vill se mig live and direct bege er för Guds skull INTE dit KVÄLLSTID utan kom istället till Kälen och hälsa på hahaha! Nej skämt åsido, det är med blandade känslor jag jobbar i helgen. Vill vara schysst mot Amir när han alltid varit reko mot mig. Däremot känns det för jävligt att avbryta semestern på detta sätt men har man hoppat på hästen är det fanimej bäst att sitta på tills loppet är kört! Så om ni inte hör ifrån mig sådär mer än rent sporadiskt under helgen vet ni varför. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar