tisdag 5 februari 2013

Mr Grey som gynekolog?

Med viss tvekan inför att jag kanske slänger upp mig själv på obduktionsbordet för allmän beskådan, tvingar jag de tankarna åt sidan för att delge er lite av min dag idag.

Först och främst är denna dagen den dag då jag lyckades med konststycket att KÖRA FAST mitt i ett bostadsområde med FOURWHEELSFUCKINGDRIVERN till Silverpil. Joråsåatt!! Karln som kom i traktorn var ju snäll att låna ut skyffeln och titta på medan jag skottade och slet haha :) Att han sedan faktiskt fick dra fram mig med traktorn väljer jag att smyga om då det låter mycket roligare med det förra scenariot :)

Jag har även varit på date hos gynekologen, mindre trevligt men sådant som måste göras ibland. Kanske var jag inte beredd på att den som skulle gräva på insidan av mig skulle vara hämtad som ur en scen ur kommande "Mr Grey"-filmerna! Inte för att jag direkt bryr mig om VEM som ska få det sanna nöjet att peta med pinnar och kottar i det allra heligaste av mig. Inte heller för att jag direkt går i spinn över en tvålfager yngling då jag faktiskt har den allra bästa av det bästa hemma, men jag kan ju tänka mig hur det skulle kännas för en relativt frustrerad småbarnsmamma som tröttnat på att plocka smutsiga kalsonger från sovrumsgolvet skulle kunna reagera! Knappast något drömscenario haha!

Anyway, jag hade faktiskt den roligaste stunden på dagen just i den där stolen. Anledningen är min galet, underbara, fina, fantastiska Erica! Blivande sjuksköterska som hon är, såg hon detta som ett ypperligt tillfälle till att utbilda sig lite. Dessutom, sen hon tagit en snabb titt på ÖVERLÄKARE something something, bestämde hon sig snabbt för att vägra lämna mig i sticket med karln och stegade i rask takt med mig in i undersökningsrummet.
Så där låg jag med insidan för allmän beskådan, och funderade över varför i helvete en karl vill ha detta yrke, samt hur yrkesskadad han är när han kommer hem till sin fru, samtidigt som jag lyssnade på Erica som pratade på och försökte luckra upp den stele herr Överläkare. Det gick.......inte alls, och då ska här tilläggas att Erica faktiskt kan prata igång vilken gråsten som helst i vilken situation som helst!

Jag distraherades (på ett bra sätt) även med frågor som:
"Jag är hungrig jag. Visst var du också hungrig?"
"Ska jag prata på? Känns det bättre då eller ska jag vara tyst?"

Åååhh underbara vän!!
Det var det roligaste jag gjort idag, samtidigt som det var det värsta. Men det var det värt! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar