måndag 4 februari 2013

Tips från coachen

Om jag inte kan/vill skriva om mina känslor, så kan jag i alla fall visa vad jag gör om dagarna. De dagar  andan faller på och jag faktiskt vill, så kan jag faktiskt också!
Väntar på frugan (äjjkäjjäjj Bea Baby) och ska tvinga henne att smaka på ett experiment från köket. Väldigt högt kvalitetssäkrad från en mycket smaklökslös tös, me that is haha!

Ta fredagen som ett exempel....Hade läst om en form av "chokladmousse" med endast fyra ingredienser. Redan där bör man misstänka att INTE jiddra med ingredienserna, eller som min älskling sa:

"Om det bara är FYRA ingredienser är det kanske desto viktigare att INTE byta ut eller utesluta NÅN"

Okej, han har förmodligen rätt! Jag är rätt duktig på att byta ut sådant som jag inte har mot sådant som jag faktiskt har hemma. Är väl egentligen helt okej förutsatt att den grej man byter ut är utbytbar mot just den grej man inte hade hemma. Så funkar tyvärr inte jag.....Jag har ingen som helst koll på om det passar eller ej, så det är bara ren jävla bondtur ifall det smakar ens nära gott! Så för att återgå till fredagens katastrof.....nej, det gick INTE att äta!! Är dock brydd över om det ens hade gått att äta hur jag än hade betett mig. Jag menar, jag bytte ut sötningsmedel mot kokossocker...hur jävla illa kan DET ha gjort det?

Idag har jag nog lyckats ändå måste jag vara skrytsam att säga. Någon form av bollar som jag inte kan sätta ihop ett namn på, kanske nyttiga hälsobollar passar in? Jag har i alla fall hämtat grundreceptet från en fantastisk blogg, full med en massa coola experiment. Till skillnad från mig verkar hon åtminstone lyckas med sina fantasifulla verk. Ni hittar den HÄR
Freebasade och bytte ut mandelsmöret mot ekologiskt jordnötssmör, slängde i lite dadlar, mandlar, vatten och ekologiskt vaniljpulver i en mixer.....well this is what came out!









MUMMA!!!!!!

1 kommentar:

  1. SV: Nej nej nej Malin, Absolut inte. Du har ju refererat så det behöver du absolut inte oroa dig för:) Jag uppmärksammade dock ett inlägg på en sida där där ett av mina recept var nästintill kopierat rakt av, men det fanns ingen källa förutom att personen i fråga själv experimenterat fram receptet. I dessa fall tycker jag att det är tråkigt att man inte refererar. Dock kan det ju vara så att man kommer på ett snarliknande recept, men detta fall var det lite väl snarlikt och därmed tog jag upp detta:)

    SvaraRadera