torsdag 3 juni 2010

Dammsuger Blocket

Jag har funnit en ny passion. BLOCKET! Vilken fantastisk sida att botanisera i eller på eller vad man nu säger. Jag scrollar sida upp, sida ned och förundras, förfasas och förbluffas. Kan man verkligen sälja allt? Och vad är förtjänsten att sälja något för 30 spänn när annonsen kostar nästan detsamma?

Har letat som en galning efter matsalsmöbler och plöjt igenom 37 sidor med diverse mer eller mindre intressant. Det är inte KLOKT vad folk säljer! Hittade några eventuella fynd, vi får se hur det går med det.

Letade även för skojs skull efter vandringskängor. Det fanns ett flertal till riktigt schyssta priser (jämfört med nypris) men det räcker ju inte att priset passar plånboken, skon måste ju passa foten också! Haha nu lät jag som min mamma: "Jag vill ha en sko som..." Vafan man vill väl alltid ha TVÅ skor eller ETT PAR skor?! Retade henne alltid för det.

Ser det som en prestige att hitta något som jag behöver till ett riktigt bra pris. Jag jobbar på som man säger.

Idag har jag inte gjort mycket. Eller jo, egentligen så har jag väl det. Klev upp klockan tolv, drack kaffe och åt äggmacka. Sen var det bara att bege sig till den lilla fina vedhög som blockerar vår infart. Det är inte BARA att plocka in veden kära vänner oooonej! Här ska sorteras, torr ved i kärran, fuktig ved ska ligga kvar. Vore ju så mycket enklare om det bara vore att skotta in vedträ på vedträ men pappas förmanande finger pekar med hela handen....mja. Den får inte inte iiiinteee vara blöt. Blöt. Hur fan vet jag när den är FÖR blöt för att tas in då? Räcker det med att den är lite småfuktig på ena sidan eller ska jag räkna det som otorrt när det rinner av den? Okunnig äro icke att föredra när det kommer till viktiga saker som dessa.
Tappade även ned mobiltelefonen i högen så det blev till att ringa till den, smyga, lyssna, leta innan jag hittade igen den i ett lagom stort hål.

Såg en jävligt bra reklamfilm idag, den om Oreo (heter kakorna så?). "Vrid. Slicka. Doppa" var deras slogan. As simple as that! Jag vet inte, är det bara jag eller finns det fler med skruvade hjärnor som lätt associerar detta till något HELT annat? I så fall står jag åtminstone för det!

Imorgon står mer vedkastning på schemat. Feel free to jump in and join!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar