fredag 11 juni 2010

Omyndigförklarad

Igår ringde det på vår hemtelefon.
"Malin" svarar jag.
"Hej jag heter bla bla bla och ringer från Telge Energi."
"Hejhej."
"Är dina FÖRÄLDRAR hemma?"
"Nääeee."
"Hmm nääähää, vet du när de kommer hem? Eller få se....går det bra om vi provar att ringa en annan dag?"
"Ja det går jättebra det."
"Okej. Tack så mycket. Hej då."

MOOAAAHHAHAAAAA!!!! Att jag SER yngre ut än vad jag är men what the fuck?? LÅTER jag som en treåring också?! Det är ju för fan JAG som står på elabonnemanget! LÄSTE hon sig inte till det? Well well......roligt var det i alla fall och något jag kommer köra konsekvent med hädanefter!

Arne ringde Matfors amöbor idag. Stolarna ska tydligen skickas till ett centrallager, vidare till butik och sen då förhoppningsvis hem till oss. Men det är ju klart, de KAN ju hamna hos en annan kund, bli stulna, itusågare eller helt enkelt totalt bortglömda vilket är en högst trolig orsak. Arne läste ett omdöme på Eniro där det stod att de var svåra att ha att göra med och om man skulle reklamera något var det bäst att spela dum. Han trodde först att det var mitt verk men icke :) Jag har svårt att tro att vi kommer att få sitta vid det där bordet före jul ändå.

Idag startar vår semester också men jag tänker inte fira in den förrän på söndagkväll. Då är jag förhoppningsvis i mål, välbehållen, efter en mysig, regnfri cykeltur. YEEAH RIGHT! Det ska REGNA hela söndagen har jag läst. Har även läst att det ska bli uppehåll men det tror jag mindre på. Orkar inte fundera så mycket. Ska packa nu, dricka lite vin (bra att kolhydratladda haha), och drömma mig vidare till måndag.

Jag återkommer om hur det går för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar