lördag 23 februari 2013

Jag springer ju fortare!!

Det är svårt att hänga med i mitt energiflöde just nu, även för mig. Igår (blir alltså torsdag) var jag så trött och slut på grund utav sömnbrist att jag bara grät. Så mycket jag ville göra men orken fanns liksom inte där.
Idag (fredag) vaknade jag 12:30, vilket är en smärre seger då jag jobbar nätter. Brukar alltid vakna klockan 11-11:30 och sen får jag tvinga mig att ligga kvar och knipa ihop ögonen en stund till. Nu hade jag garderat mig med både öronproppar och ögonmask och jag tror det hjälpte lite!

Kom på att jag skulle åka skidor så jag slängde in dem i bilen och drog iväg till Sidsjön. Tänkte att det är bäst att börja med ett spår jag omöjligt kan åka vilse i.
Kände mig lite som när jag åkte Halvvättern och en snubbe körde om mig, garvade och sa "Bra jobbat", alltså lite bortkommen och vilse och med en känsla av "vafan gör jag HÄR?" haha!
Det började bra, jag började naturligtvis att åka åt "fel" håll, medsols, och det ska man tydligen inte göra då alla andra åker MOTsols. Vände på steken och hej vad det gick! Undrade vad det var som lät så konstigt innan jag kom på att det var mina egna bakhala, ovallade skidor som, när jag sköt ifrån, inte hade något fäste utan liksom snappade upp och ned i tomma intet. Såg ut som Pingu ungefär, min åkstil och jag! Men hallå! I Kälen HADE vi inga fina, flashiga preppade spår så det kanske fattas lite av den varan okej?!

Första varvet gick bra. Jag hann tänka att det här är väldigt avkopplande, inget jag känner att jag behöver prestera i då jag inte har några referenser.....tills första varvet var till ända och jag började snegla på klockan. Ahaaa det tog 19 min, borde jag inte fixa nästa varv på kortare tid? Och sen var tävlingen igång. Jag är verkligen HOPPLÖS på att bara vara och njuta, hela tiden ska det slås rekord! Vilket jag också gjorde, kortade varje varv med en minut haha! Däremot är det rätt nedslående att jag faktiskt SPRINGER FORTARE än vad jag åker skidor!! Är det ens möjligt och rimligt?! Tja med lite fästvalla så kanske jag kan ändra på det? :)
Blev bara omkörd av en sketen åkare (och ja, det var fler som åkte) som stakade sig förbi lätt som en fjäder, som om han hade ett helt hundspann som drog honom. Bergis på att han hade fästvalla den fegisen!!

Efter den turen gick resten av dagen som geschwinnt. Åkte hem, städade, bakade low carb-bröd, nyttiga smarriga chokladbollar, fixade middag, duschade, hann träffa my love och mysa lite i soffan innan det var dags för andra natten på jobbet. Lite mer energi idag alltså summa summarum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar