måndag 18 februari 2013

Spårat? Jo jag tackar jag!

Detta inlägg tillägnas alla vrålåk som skryter om hur jävla många mil ni har åkt skidor, konstant och jämt, och hur förbannat braaaaaaaaa ni har varit, hur skööönt det kändes och hur fiiiiiiint gliiiiid ni hade eller hur kungliga ni varit på att dra på fästvalla med exakt rätt typ av valla och vid exakt rätt tidpunkt.....

Well here´s for doing it the hardcore way......

Först och främst!
Se till att ni hittar en lång sträcka där ingen människa satt sin fot den senaste vintern.
Se även till att ingen heller åkt skoter, bil, pistmaskin eller något annat fuskigt som kan underlätta åkturen.
Vänta tills det har kommit snö till förbannelse innan ni ger er iväg, annars är det fusk!
Ta för säkerhets skull, ifall det ändå skulle bli för lätt, på er ett par pjäxor som är tre nummer för stora.
Åk!


Här hade jag faktiskt kunnat välja att skriva precis som bilden visar, att det var en helt fantastisk dag och att jag är tokglad som fick vara ledig så att vi kunde göra detta, så okej, så jädrans pjåkigt hade vi det faktiskt inte!
Däremot är det roligare att vara kärringen mot strömmen och leka martyr haha!


Här har ni era spårnissar!
Manuellt uppdraget av en Överturingsbo samt en rumpnisse på släp.
Hä ä bar å åk!


Så till alla er som tröttnat på att trängas runt Sidsjön, hör av er till mig ska jag ta er med på en tur ni sent ska glömma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar