fredag 20 november 2009

Confession

Nedan finner ni lite bilder från "dagens outfit" :) Först vill jag genast försvara mig genom att säga att nej, jag finner inget dagligt nöje i att stå och spänna mig i badrummet. Jag vill bara försäkra er om att jag lever, frodas och mår alldeles förträffligt bra.





Visst kan ni skymta magrutans begynnelse där nånstans eller är det bara jag?

I alla fulla fall och stjärnfall så måste jag väl upp till bevis och än en gång framföra VARFÖR jag i Guds hin håles faders skapares dag gör det jag gör. Here we go..again:
Det jag just nu håller på med är egentligen ett 12-veckors program som ska förbränna underhudsfettet samt framkalla lite mer muskler. Nu kommer jag bara att testa detta fram till jul eftersom det sedan blir svårt både med träning och kosten under den tiden. Dock kommer jag att ha testat på det, jag lär känna min kropp bättre och bättre, ser och känner hur jag reagerar, och kan laborera mig till bättre och bättre resultat BÅDE för min kropp utseende men även för min kropps inre välbefinnande.
VAD är det då som händer med mig när jag "utsätts" för detta?
Jag plockar helt enkelt bort kolhydraterna nästan helt den första tiden. De kolhydrater jag får i mig kommer från frukt och grönt. Detta kan resultera i att jag känner mig lite svagare emellanåt men detta reglerar jag med att sådana dagar få i mig mer kolhydrater från till exempel bröd, havregryn eller bönor. Jag känner mig fram så att jag INTE mår DÅLIGT. Nej det är viktigt att känna sig frisk och stark! Eftersom introduceras mer och mer kolhydrater i kosten, jag liksom vänjer in kroppen igen.
VAD är det som är BRA med detta?
Rent kroppsligt är det riktigt bra att "dränera" kroppen på fett eftersom fett lagrar en himskans massa gifter i kroppen. Dock är detta INGET man ska LEVA på 24/7 365 dagar om året, det är omänskligt. Men jag gillar att testa helt enkelt och nej, jag är inte galen eller anorektisk eller ens i närheten! En till två ggr/år är det bra att göra en sådan här genomkörare.
HUR går det då med mitt övriga liv?
Ja, hur gör ni som har barn? Jag har inga barn så jag har egentligen massvis med tid. Dock krävs lite mer planerande men när jag ser resultaten komma istället för att planlöst irra runt några gånger i veckan på gymmet så är inte detta offrandet något större problem. Visst, jag gnäller över att inte "få" äta som jag vill, detta tar ju matlusten ur vem som helst, men jag gör det och jag är stolt över min karaktär!
Nu ska jag se på Idol, dricka te och äta varma äpplen med kanel och lite vaniljsås (som egentligen är otillåtet men vafan). Imorgon blir det en riktig frossardag med tacotårta, utgång med brudarna och lite sprit. Okej EN gång kan man slarva liiiite :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker också du e SKETADUKTIG! Är vrålstolt över dig o önskade jag hade hälften av energin jag med....Jävlar va tränad du ser ut, o ja jag ser magmusklerna jag med.
    Shoot baby, gör det som du mår bra av, jag pysslar o inreder. Det är vad min fritid går till o det mår jag bra av. :-)
    Kraaaam... älska dig svägan!

    SvaraRadera