onsdag 25 november 2009

Parkeringsbestyr

Häromdagen när jag var och tränade så var jag men om en riktigt fräck grej. En oskriven lag, som i alla fall jag har greppat, är att när det inte finns någon parkeringsplats så kör man in en bit och VÄNTAR SNÄLLT. Nästa bil som kommer ska ställa sig efter eller helst åka därifrån om jag får bestämma meeeeen alla måste ju få en chans.

Jag hade stått och väntat ganska länge när det kommer en bil och glider in framför mig. Jag såg att det var en bil på väg därifrån så jag tänkte att "den platsen är min". Men så börjar bilen framför mig att hysteriskt vinka mot mig genom bakrutan, typ "backa baaackkkaaaaa". Jag tänkte att jaha nu får inte bilen som ska åka plats att backa så jag backar väl en bit för inte......tänker väl den dääär bilen.....vänta nu......och så FÅR JAG SE BILJÄVELN SOM TVÄRKÖRT IN FRAMFÖR MIG helt sonika ratta in på PLATSEN SOM SKULLE VARIT MIN!!!!! Nej nu jäv......Började fippla med bältet för ut skulle jag då minsann för att läsa lusen av den fräcke jäveln. Då RUSAR han ur bilen och SPRINGER in genom dörrarna samtidigt som han LÅSER BILEN I FLYKTEN!!!! Jag bara gapade, helt stel av tokpulserande ådror och ett brinnande hjärta. V.A.D I H.E.L.V.E.T.E???????

Stod och spann på stället ett tag, skulle jag ta upp flykten? Jag visste ju inte om han skulle in för att träna, bowla, äta lunch eller VAD! Ser en plats längst bort på kanten, AHA den tar jag väl då! Smyger in, tar väskan, låser dörren och........"Hallåååå" hör jag nånstans från sidan.
"Hallååååå du måste flytta bilen."
"Ehh....va?"
"Du står inte till vänster om skylten och då kommer du att få böter."
Men för i helvete! Vis av tidigare erfarenhet, då jag åkte på 300 spänn i böter för att EN DECIMETERJÄVEL av ena däcket stod UTANFÖR linjen på sporthallsbadets parkering, suckar jag och vänder om. Backar ut men lyckligtvis får jag en parkering BREDVID svinet som blåste mig. Jag rafsade ihop en lapp om att "Nästa gång kan du väl för i helvete vänta på din tur", satte den under vindrutetorkarna, kände mig lite gladare och traskade in. Synd som fan att jag inte fick avreagera mig in real life på karln. Tur för honom dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar