torsdag 18 november 2010

Fitness 5-träning

Hej alla glada!
Äntligen har jag jobbat klart nätterna, druckit en skrämmande mängd kaffe och knaprat hårdbrödmacka så nu börjar jag känna mig på banan igen.

Igår tränade jag för första gången med min coach inför Fitness 5. Eftersom det var första gången så hade vi ju inga föregående resultat att klå så det var bara att bita ihop och göra så många reps han tyckte var acceptabelt :) Dessutom hade jag ju ingen direkt prestationsångest just på grund av detta så jag litar på att det var hyfsade resultat, precis som han sa. För att vara FÖRSTA GÅNGEN alltså. Jag kommer verkligen inte att nöja mig med något ens i närheten på uttagningen. I´m there to win and that´s it!

Resultaten blev följande:

Bänkpress: 35 kg x 16, 12
Bicepscurl: 18 kg x 20, 19
Benböj:      60 kg x 15, 15
Chins:         Kroppsvikt x 3 + 7 st hjälp, 2,5 + 7 st hjälp
Dips:           Kroppsvikt x 11, 10

Totalt gjorde jag 65 st reps på första omgången. För att ge er en liten hint så måste jag åtminstone göra 100-110 st för att kunna kvala vidare. På ett sätt känns det långt kvar, på ett annat inte. Jag har ju tid på mig så stressen kommer inte infinna sig än på ett tag. Däremot är jag fullt medveten om mina svagheter, vilket ni ser är chins, så där behövs en HEL DEL träning och jävlar anamma. Gjorde ju i och för sig en utveckling med 300% sen förra gången då vi bara gick igenom övningarna. Då klarade jag bara EN och nu TRE så det finns hopp!

Känns dock som att jag endast har en rolig resa framför mig. Jag har världens bästa coach och hur ska det gå kunna gå fel? Förutsatt att jag inte drar på mig några skador eller blir sjuk vill säga.
Han pushar mig bra och det ska bli skitkul att köra fler pass med honom framöver. Har ju aldrig riktigt kört tills jag är helt slut, förutom när jag tränar ben kanske, så det ska bli intressant att se och känna hur kroppen reagerar på det.
Jag känner att han alltid är med och att jag alltid kan ringa för att be om råd och tips och det känns jätteskönt! Helt plötsligt känner jag mig inte så ensam längre.

Ska även få med Arne till gymmet sen. Han ska få hjälpa mig lite, passa, peppa och pusha :) Kanske kanske får jag honom till att skaffa ett gymkort när han är färdigutbildad! Synd bara att Helex är det dyraste stället att träna på. Lite konstigt tycker jag eftersom jag inte är helt säker på att standarden kan kompensera för priset. Tycker ofta att maskiner är sönder osv, men för övrigt så är det skönt att det är så stort och luftigt där. Känns sällan som att man tränar "på" någon annan.

Nu ska jag åka och hämta bilen på Volvo igen. De hade missat en lite grej, högst otippat va? De var lite snabbare denna gång. Lämnade den i morse och ska hämta den nu. Vet ju förstås inte om felet är avhjälpt men det märks nog snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar