lördag 6 augusti 2011

Bittersweet symphony

Att vara vaken nattetid har alltid varit en liten akilleshäl för mig. Jag älskar tanken av att vara alldeles ensam vaken, ensam med mina tankar där ingen kan döma eller analysera. Ingen mer än jag då naturligtvis.

Sommartid är överlägset. Lite musik på, kanske mitt eget melankoliska gitarrplink,det är jag och natten. Vi går en egen rond mot allt som känns dumt,jobbigt och fel. Finns inget som kan skada då, jag bara fyller mig med ljumma vindar. Nya andetag ett efter ett.

Tyvärr är det även nattetid som mina tankar löper amok och jag får bäst kontakt med den byrålåda där jag stoppat allt som jag borde men inte orkar bearbeta. Då saknar jag som mest, minns allra bäst och känner mer än nånsin annars.

Inatt hörde jag Maggio och visste precis vilken känsla jag skulle känna. SAKNAD. Cause it's à bittersweet symphony....yes indeed. Var sak har sin tid. Var sak på sin plats i min byrålåda. Jag var bara inte beredd på att det skulle bli just nu.

Får fortfarande inte till en sketen bild när jag bloggar från mobilen men slug som jag är ska jag klura på det! Hold your horses!

Sover på saken. Imorgon ska jag förhoppningsvis kunna berätta om en bokad resa. Spännande mhmm! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar