tisdag 22 juni 2010

Beslutsångest som vanligt!

Jag var nog inte menad till att bli tjej. Efter många års grubblande är detta numera ett lätt konstaterande. Eller, jag GILLAR ju att vara tjej men OGILLAR vissa saker som ska vara "typiskt tjejiga".
Som idag till exempel. Tjejer "ska" väl gilla att shoppa? Nu skriver jag egentligen något som jag verkligen hatar, att generalisera, men jag måste om jag ska kunna spinna vidare på mina funderingar. Jag HATAR verkligen att shoppa, på alla sätt och vis! Okej, jag ska inte ljuga, visst fan tycker jag att det är ROLIGT att hitta schyssta kläder eller inredningsprylar eller vad det nu kan vara så länge jag inte MÅSTE, men jag HATAR alla dessa beslut!

Idag stod blommor till trädgården på listan. Jahapp. Till och med jag har insett att nu kan man faktiskt sätta vilka blommor man vill för de kommer inte att frysa men redan där har vi ett stort problem. Det blir ju ÄNNU fler blommor att välja bland! Till råga på allt så hade jag mindre än en timme på mig att bestämma vilka jag skulle ha, var de skulle placeras samt hur många jag behövde. PUH! Rafsade åt mig ett gäng, diskuterade med Arne om valen. Han pekade på alla och tyckte de var fina. Vilket de också var men jag måste ha en tanke bakom. Det hela slutade med att, efter att jag valt, hämtat, vänt och vridit på de flesta, bara tog de som jag visste att jag alltid kommer att älska att plantera, Snöflinga eller vad det nu är de heter. Lättskötta, hänger sådär härligt fritt och vilt över kanten och de blommar hela sommaren. That´s it for now! Resten får jag nog konsultera fram genom expertisens hjälp som kanske kommer imorgon :)

Andra saker som jag har funderat på under en slö dag i solen:

Spindlar. När de spinner ett nät, som de nu hade gjort på vår skottkärra, och vi hämtar skottkärran så att nätet är spårlöst försvunnet när spindeln ska hämta sitt käk (som satt fast i nätet). Blir han sådär lagom brydd och bekymrad över var tusan middagen tog vägen? Tror han att han fått en släng av alzheimers? Eller tänker han bara "shit happens" och så spinner han vidare på ett nytt nät?
Jag bara undrar liksom.

Och med det mina vänner ska jag tömma snoken på snor och ta mig lite kvällssnacks!

1 kommentar:

  1. Idag tror jag fru Sjöka haft åthelvete för mycket tid till fundering ;o)
    pöss o kram på dig min kära älskade bästaste svägerska.
    Älskar dig!

    SvaraRadera