tisdag 29 juni 2010

Tjejmilen

Jag hinner fan inte blogga om allt som rör sig i mitt huvud just nu. Jag har fullt upp med att lata mig och ha semester.

Det jag åtminstone kan delge er är att jag, idag, har anmält mig till Tjejmilen. Den grupp jag anmälde mig till är tidtagningsgruppen som ska klara loppet under 55 min. Jag tror att det kommer gå ganske bra bara jag BÖRJAR TRÄNA!

Tyvärr har det varit vansinnigt dåligt på den fronten den sista tiden. Blev ju sjukling med halsont och skit efter Tallinresan så jag vågade mig inte på en joggingtur. Efter det har jag inte känt mig riktigt kry.
Känner mig fasligt slö, ofokuserad och in i märgen trött. Så ska det väl inte vara på semestern? Eller är det då man stannar upp, tar sig tid till att känna efter hur man egentligen mår? Jag mår ju inte dåligt, jag har en fantastiskt bra semester på alla tänkbara sätt, men det är bara det att jag inte orkar ta mig för någonting.

Ångest får jag över att jag varken äter, dricker eller tränar som jag borde. Känner mig som en köttbulle som aldrig slutar svälla. Ja jag VET att jag inte ska tänka eller känna så men det kan inte hjälpas. I do it anyway!
Däremot försöker jag tänka att det här är BRA. Det ÄR BRA att vila och unna mig själv att slarva lite, det kommer göra mig mer motiverad att dra igång på allvar igen efter semestern.

Imorgon tänker jag i alla fall försöka mig ut på en löprunda om det inte öser ner vill säga. Måste ju snart testspringa en mil för att se var jag ligger. Ifjol sprang jag nog på 50 min tror jag, det borde jag väl hamna på nu också i slutändan tycker jag. Håller tummen för att träningsglädjen kommer infinna sig!

Just nu ska jag dock lägga mig i soffan och fortsätta köttbulla mig! Hör att det är Foo Fighters unplugged på TV:n...HAVE 2 RUN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar