onsdag 30 juni 2010

Löptur, grillning i regnskur och slutligen...möbeltur

Japp I made it! Mina första löparsteg mot Tjejemilen avklarades på morgonkvisten under regntunga skyar. SkyAR....det är väl för tusan bara EN sky?? Eller har jag fattat fel? Vore ju inte första gången förstås.
Hoppas dock att inte någon annan levande varelse var ute i min närhet då jag höll på att hosta och harkla halsmandlarna ur mig. Tror att den häringa allergin inte är snäll mot min hals, det känns fan som jag ska få ett astmaanfall när som helst. Detta förebygger jag genom att låta som en storvuxen timmerhuggare som just klivit ur sin granbädd. Få se hur länge jag klarar mig utan tabletter!

Igårkväll gjorde jag och Arne en riktigt mysig tur. Har ju hört talas om den där Kustvägen men har aldrig testat att åka den, så igår slog vi till. Hamnade först ute på Lörudden men där har vi ju varit förr så vi tuffade vidare. Kan ju avslöja att det inte var meningen att vi skulle hamna där, vi for helt enkelt dit pilarna pekade och eftersom det stod "Kustvägen" åt fler än ETT håll så valde vi naturligtvis FEL! Jag satt och muttrade att det var då väl själva fan att VI aldrig lyckas hitta rätt nån gång. Är det inte en hel vandringsled vi missar så är det nåt annat skit som händer och vi hamnar ute på en koåker eller liknande.

Som TUR var så hittade vi rätt till slut och hamnade i Skatan. Där avnjöt vi en mumsig Skatanmacka bestående av kräftstjärtar, lax och räkor på ett surdegsbröd. MUMMA kan jag säga!! Det är ju liksom inte räkor som är köpta i frysdisken på Ica direkt utan stora, feta, goda och doftandes av hav och salt. MMMM!! Sen valde vi att åka hemåt. Resten av vägen får vi ta en annan dag.

Janne, Anna-Carin och Filip har just varit här på en visit. Eftersom vi (fortfarande och kommer aldrig att få) inte har en köksmöbel så hoppades vi på uppehåll så att vi skulle kunna äta ute på altan. MÖÖÖÖÖP! Så fel man kan ha! Just när vi hade börjat grilla så kom åskan, blixten och regnet, all at once. Jag stod med ett sketet paraply och försökte skydda köttet från att drunkna. Till slut fick även jag inse att det där med att äta ute inte skulle ske. Vi fick vackert packa in oss i vardagsrummet istället, hukandes över tallrikarna som ena fängelsekunder. Gick ju det med, men det hade varit trevligare med ett köksbord som sagt.

Kan ju dra fortsättningen, ja kanske slutet, på den storyn medan jag ändå håller på. Butiken i Piteå vägrar sälja stolarna till oss eftersom de nu även hittat ett bord som passar till och vill nu sälja allt komplett. VAFALLS???!! Det är ju ändå VI som har BESTÄLLT de där satans stolarna FÖRST!!!! Vi BETALADE ju för dem först, sen att vi lämnade tillbaka det vi fått var ju bara för att det inte skulle finnas några andra stolar. Sen har MATFORS JÄVLA AMÖBOR inte SAGT att vi ville ha stolarna, säger iaf Piteå, så nu står vi där. Matforsbutiken vägrar även att köpa hela kitet i Piteå för att sedan sälja stolarna till oss. Vi kan få köpa bordet om vi vill och andra stolar om vi kan hitta några sådana. I så fall ska det ske med en FET rabatt, annars ska jag tala om ett och annat och aldrig mer sätta min fot där. For real!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar