torsdag 17 juni 2010

Upplys mig please!

Jag vet att jag brukar tjata om att jag inte hänger med på vad som händer i världen. Idag är ännu en sådan dag när lampan tänds och maskineriet börjar snurra.
När jag och Arne åkte i bilen hit till Kälen började vi prata om bl a kungafamiljen. Jag sa att jag inte kunde bestämma mig för om jag var för eller emot eftersom jag har alldeles för dåliga kunskaper om vad det egentligen är de gör! Jag förstår att de är ett ansikte utåt för Sverige men jag vill ändå ha mer konkreta uppgifter. Om de skulle ransoneras bort, vad skulle det ha för effekt för Sveriges del?

Zappade fram Carola igår på tv:n. Hon sa att om alla bara visste vad kungafamiljen gör för Sverige så skulle vi förstå att kostnaderna för dem var värt det. Men det är ju just det! JAG VET INTE vad det är de gör!! Varför är det ingen som kan upplysa oss vanliga dödliga om det? Så kan jag också kanske skapa en uppfattning om jag vill ha dem kvar eller ej. Man kanske kan googla på det, vad vet jag? Detta skall genast undersökas! I´ll be back!

Vi pratade även om att vi sällan skriver för hand numera. Det mesta sker ju via datorns värld. När det väl sker får man fan anstränga sig för att få det läsligt! Hur funkar det i skolorna nu? Har barnen skrivstil på schemat? Eller är det T9-funktionen som ligger som prio ett?

Utvecklingen går ständigt framåt. Idag har vi satt potatis med en potatissättarmaskin....eller vad det heter. Vi slipper i alla fall gå krokiga och upprepa mantrat "En fot emellan" som vi gjorde förr. Fast det var lite charmigt också. Alla samlades och hjälptes åt. Jag gillar det konceptet och är väl en av få i familjen som faktiskt tycker OM att plocka potatis när hösten kommer! Fast det där mattas av mer och mer. Ju mer man har att göra, desto mindre önskar man sådana här tidskrävande saker. Enklare att gå på ICA och roffa åt sig en säck. Enklare men dock inte charmigare!

Träningen hamnar på efterkälken just nu. Jag känner mig mest trött och ofokuserad. Kanske ska ta och anmäla mig till Tjejmilen så att jag får något att jobba mot? Har så förbannat svårt att komma iväg när Arne är hemma och vi har en massa saker inplanerade. Lättare att tänka "Det är ingen mening att bara springa EN gång när vi ändå ska iväg och jag inte hinner mer." Lätt men dumt! Försöker tänka att det är bra att vila ibland också även fast jag mår bäst NÄR jag tränar.

Nu blir det snart middag hos mama and papa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar