onsdag 15 juli 2009

Onsdagsmys i solen och biognäll från tisdagen

Jahaa igår var vi ju på Tandoori och sen blev det bio precis som vi förutspått. Maten var snorgod och jag kan VERKLIGEN rekommendera ett besök där, speciellt eftersom de nu bjuder på både för- och efterrätt. Lite utomlandskänsla fick man också, både med utsikt över himlen, infravärmen samt de där fina kylaraggregaten som satt på väggen till bakgården :)

Sen var det ju bion då. Hade presentkort som jag hittat i en låda. Antingen har vi fått den eller så har vi köpt dem till någon i present men glömt att ge den, man kan inte veta så noga med oss haha. I alla fall så ville vi se en nio-bio eftersom vi skulle hinna äta innan. Som vanligt är turen på vår sida NOOOOOOOOT så det fanns typ en film som gick då och det var Ice Age 3 på engelska. Jag är ju inte sådär skitförtjust i att se teckande filmer eller komedier på bio, jag vill se MAFFIGA filmer som Australia eller Sagan om ringen. Typ så. Men icke. Vi ville ändå avslut med film så det blev Ice Age 3. Gick ju fint, vi var nästan ensamma i salongen tills Piff och Puff med släktträd klämde ned sig bakom. Okej, jag ska erkänna att jag är fördomsfull så det skriker om det. Jag tar en titt sen har jag bestämt den personens hela totala existens. Jag KAN ändra min åsikt, absolut, men tills motsatsen bevisas.......så är det my vision som gäller. Piff och Puff var iaf två bruttor i tidiga tonåren som satt och asgarvade till REKLAMEN och när den vuxne i sällskapet (ja iaf den som såg äldst ut, en steroidstoppad alfahanne med hästsvans och sådär sexigt (?) rakat i nacken) undrade vad det var de skrattade åt så lät det ungefär såhär: "Asså jaaa ba saaa att den där reklamen var aaasbra åsså ba där ba KOM DEN". Läs det där fast typ tusen gånger snabbare så har ni hajat tugget. Sen fällde snubben en rad mindre välgenomtänkta rader, jag tror inte ens jag kan återge dem, så MIN privata åsikt om honom förstärktes inte till det bättre. Nu är jag jävligt gnällig I KNOW!

Till det positiva hör att det inte var någon som satt framför oss så vi kunde slänga ut benen över kanten och bara vräka oss som vi ville. Till det lite mer negativa hör att jag satt så skönt så jag somnade till en stund :)
Var filmen värd att ses? Jo men inte på bio dock. Dessutom har man redan sett två likadana filmer med endast lite varierande underhåll så det som var roligt i första filmen svänger inte lika högt i takkronan denna gång.

Idag har vi dragit västerut och till mitt paradis på jorden. Badat bastuflotte och grillat parisare i solen. Sen vidare till bror och The för ytterligare grillning och umgänge med familjen. PERFECT DAY! Bilder på detta kommer senare då jag inte har med mig kabeln hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar