tisdag 28 juli 2009

Träningstankar

Har ju knappt tränat under semestern förutom någon enstaka promenad, en springtur och två besök på gymmet.....eller var det möjligen bara ETT besök kanske?....hmmmm....Det har i alla fall varit riktigt skönt med ett avbrott från allt. Inte känna att jag måste kliva upp klockan åtta en ledig dag för att hinna med en promenad eller en sväng till gymmet innan Arne vaknar för att sen kunna vara så mycket med honom som möjligt. Jag har inte ens brytt mig speciellt mycket vad gäller maten. Tänker äta mig igenom denna sista vecka för att vara taggad till tänderna inför nystarten nästa vecka.

Tror att mitt nästa projekt hädanefter blir att äta strikt, kanske mer strikt än sist och då menar jag att jag kanske ska lägga ned lite krut på att till exempel verkligen INTE äta sånt som innehåller mer än 5g kolhydrater per 100g, väga maten, kanske försöka äta mer grönsaker än frukt för att se om godisbehovet försvinner osv. Bli mer medveten helt enkelt....kanske ger en snabbare effekt också vad vet jag? Nu tror ni alla att jag blivit galen I KNOW! Men icke! Jag tycker att det är roligt att laborera lite, testa nya grejer. Problemet är bara att jag har för dålig koll på hur maten påverkar, olika kombinationer osv. Samma sak gäller träningen. Jag har för dålig koll. Undra bara om jag kan motivera mig till att SKAFFA KOLL?! Tänker i varje fall slänga in en dag då och då där jag äter vad jag vill. Tror att det kommer funka bäst för mig. Allt eller inget, that´s me det och tydligen kör fler på det konceptet. Läste i en tidning att det är lättare att inte äta NÅT onyttigt än lite ibland och det är fanimej sant det! Sen hur bra det ena eller andra sättet är är väl en definitionsfråga man får skaffa sig kunskap om själv, hur man själv funkar tillsammans med det.

Sen funderar jag på om jag inte behöver en utmaning, något att träna TILL. Vasaloppet är något som hägrar men samtidigt skrämmer mig. Jag skulle gärna testa men är dock lite feg, jag menar har jag ens åkt nio mil på skidor SAMMANLAGT i mitt liv? Tveksamt tveksamt.

Har en massa funderingar kring varför jag lägger ned en massa tid och energi till detta men det tar jag en annan dag. Nu ska jag och Arne softa i soffan efter en låååång promenad som jag lurade till mig av honom tidigare ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar