onsdag 26 maj 2010

23.40

Jepp det blev min nya tid på Vårruset!
Känner mig jäkligt nöjd med tanke på att tiden ifjol blev 25.25 samt att jag egentligen inte tränat att springa just 5 km. Bättre tid nästa år? Mmmmmmaybe!

Höll på att bli halvt ihjälslagen i toakön också. Okej jag överdriver EN ANING men det var ingen rolig upplevelse! Såg en JÄTTELÅNG kö, ställde mig i den. När jag närmade mig bajamajorna så såg verkade det som att ingen gick till de som stod till VÄNSTER om själva kön, alla verkade inriktade endast på de som stod till HÖGER, vilket för övrigt var färre bajamajor än de till vänster. Samtidigt såg jag att det sprang in en och annan liksom lite sporadiskt på de till vänster. Jag avvaktade lite men då ingen före mig verkade nappa så tänkte jag att "What the hell, JAG går väl då."
Skulle JUST till att öppna dörren och ropade till Anna-Carin som stod framför mig:

"Du måste hänga meeeeed Anna-Carin".

DÅ! Får jag värsta knuffen! En armbåge körs in framför mig och ett RIKTIGT ARGT ansikte greppar tag i dörren och liksom SLITER den ur mina händer.

"Oj, ursäkta!" säger jag skräckslaget.
Tjejen i fråga säger inte ett skit utan slänger igen dörren framför mig.

Då fanns det tydligen TVÅ OLIKA köer och jag hade bara sett den ENA! Så det var bara att masa sig tillbaka där jag tidigare stod.

"Hon såg riktigt arg ut" sa en dam framför.

SVAR JA!

Jaja, så kan det gå ibland. Tröstade mig med att springa utav bara helvete. Den här gången klämde jag mig låååååångt fram. Jag lyckades genom det smarta draget att hålla till höger så att jag kunde genskjuta de som blev trötta före mig. Hade även mottot: " Ingen ska springa om MIG", vilket jag lyckades med. Sen var det ju naturligtvis en hel del andra tjejer som kom FÖRE mig, det ska jag ju givetvis erkänna! Hur som helst så är det ett jättetrevligt arrangemang och GRATTIS TILL OSS ALLA COOLA BRUTTOR som genomförde det, vilken tid det nu än blev!
Jag kan låta manisk med tider och grejer, men det är för MIN EGEN DEL. Jag tävlar mot mig själv och det kan ju vara en bra morot.

Nej om man skulle ta tag i sig och anmäla sig till Tjejmilen också?

1 kommentar:

  1. hej! tack för den fina kommentaren :) hoppas också att ni kan komma & hälsa på något! jag vet inte än hur det blir i sommar, förhoppningsvis kommer jag att vara hemma någon vecka iallafall :) hoppas allt är bra med er! kram xx

    SvaraRadera