torsdag 20 maj 2010

Gnäll och cykelställ

Dagens "Kom-ihåg": Cykla INTE med öppen mun! Sila istället luften mellan tänderna. Vilket alltid inte hjälper mig då jag har jordens glugg mellan framtänderna så de riktigt små rackarna tar sig in ändå. Förhoppningsvis landar de på mina desto större framtänder så att de dör en smärtfri död och slipper surra runt i min mun.

Idag fick jag en stor fluga rätt in i vänster öga. Sved så in i helvete! Jag fick tvärbromsa, kände mig lite cool där för en sekund då jag "burned some rubber" på asfalten. Håhå jag kunde LÄTT få hänga med det coola gänget i sexan :)
Avverkade drygt fem mil idag, det gick rätt bra faktiskt. Blir dock så förbannat hungrig varje gång jag har cyklat. Tror fan jag har ätit mig igenom hela dagen, och det fortsätter ju hela natten eftersom jag måste hålla mig vaken och jobba. Klev upp halv sju i morse. Kommer bli en tung natt men det är det ju alltid mer eller mindre. FATTAR INTE varför jag har så förbannat svårt att sova på dagtid!!

Ett plus med att jobba natt sommartid är att det är så rofyllt ute. Man kan gå där och sniffa in alla goda dofter som ligger och väntar på att få explodera under solens strålar. Idag har det ju regnat så det luktar extra gott. Undra vilken tid solen går upp?

Såg ett intressant inslag på TV idag, det lagades vårrullar på Ellens show. Kocken hade med svarta bönor-pasta, skulle tydligen vara proteinrikt och nyttigt som få. Att det såg ut som bajs som tryckts ur en köttkvarn känns väl kanske som ett minus men jag tror appselut inte att det smakar som det. Vet dock inte vart man kan få tag på det i Sverige, blir till att googla nu tror jag!

Något mer jag måste googla på är väl ett nytt köksbord. Jag sitter verkligen och väntar ut de där satans Matfors möbler. Vet ju att de inte kommer att ringa men jag tänkte leka lite med tanken i alla fall.

CSN skickade ju ett nytt brev efter att jag ringt och bett om att få avbetala efter Emils smarta tips. Ser mörkt ut kan jag tala om. De vill nämligen att jag ska skicka in min inkomst samt eventuell sambos inkomst. Dessutom är det första jag läser ett rätt stort utlägg om att den där STRAFFSUMMAN som man har legat vaken om nätterna och verkligen tänkt ut hur man ska LURA TILL SIG, (ja jag är ironisk nu) inget man minsann egentligen KAN avbetala. Nähääe ni, den ska in helst i förrgår SÅ DET SÅ! Herregud jag har liksom inte lånat flera hundra tusen, jag har en avbetalningsplan på 12 år som jag nu more than ever verkligen kommer se till att betala av så fort det bara går. De ska fan inte ha mer i ränta av mig än minimalt! Önskar bara att jag inte hade lånat en krona av dem över huvudtaget!

Näe, ska man ta sig i kragen kanske och göra nån nytta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar