fredag 28 maj 2010

Att man ska måsta bli förbannad varje dag!

Så känns det verkligen just nu. Det är väl kanske inget ovanligt state of mind för min del då jag har en explosionssträcka som är kortare än Tummeliten, men då är det mest obetydliga saker som att jag tappar smörkniven på golvet eftersom jag envisas med att bära femton grejer från kylen istället för en. Nu känns det tyngre än vanligt på många sätt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som utlöst det, varför eller vad jag ska göra åt det. Lite semester kommer att komma välbehövligt! Synd bara att vi har femtioelva grejer inplanerade så det där med spontanitet får vi lägga på hyllan ett tag.

Det kanske finns någon enstaka som undrar hur det gick hos Matfors Möbler idag?
Summan av kardemumman blev att de ska komma och hämta det vi köpt av dem. Jag blev förbannad över att de verkade heeeelt ointresserade över att försöka komma på en lösning, medan Arne blev JÄTTEGLAD över att de ville köpa tillbaka schabraket. Nu undrar ju då jag om det är JAG som är helt dum i huvudet? BORDE jag dra upp kjolarna och dansa can can på disken för en sådan sak? Är inte det en självklarhet att om man KÖPER något ska man få HEM det? Och får man inte det så ska man väl ha pengarna tillbaka? Jag vet inte jag men en sak är säker, Arne hamnar i himlen och jag hamnar i helvetet när den tiden kommer!

Så nu är vi tillbaka på ruta ett. Utan bord och stolar. Jag antar att det kommer vara så en tid framöver för JAG har ingen lust att besöka alla inredningsbutiker i sommar. Då tänker jag tillbringa tiden utomhus med att SE och UPPLEVA saker!

Så här är jag, lika grinig som igår. Som tur är har vi en del roliga saker att se fram emot i helgen. En 30-års fest imorgon och ett riktigt test på söndag. Då ska jag nämligen cykla Alnötrampen, två varv runt Alnö vilket blir totalt 84 km. Kommer känna mig superladdad efter en god natt utan sömn! Jaja, jag har valt det själv så det är bara att bita ihop och komma igen!

Har införskaffat mig en typ regn/vind-jacka på Team Sportia idag. Dagens ljuspunkt var i alla fall den försäljaren, han var guld värd! Självklart var HAN glad som fick sälja på mig en massa prylar, men jag försökte sålla och ta det viktigaste, därav en jacka och en funktionell cykeltröja. Både han och Arne tyckte att jag skulle köpa mig en skitsnygg blå/gul supercykel för 7000 kr men där sa jag hårdnackat tack men nej tack. Lovade dock att komma in och berätta om jag överlevt 15 mil på min "skrutt":)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar