lördag 22 maj 2010

Sömnbrist och tomma tankar

Helt sjukt egentligen hur det kan vara. På tre dygn har jag sammanlagt sovit tio timmar och ändå känner jag mig rätt pigg just nu. Hur fan kan det komma sig? Är det verkligen en sådan stor skillnad på att sova nattetid och jobba dag än att sova dagtid och jobba natt? Jag menar, hade det varit så att jag jobbar förmiddag hade det ALDRIG gått, då hade jag somnat stående någonstans. Antar även att ni som är föräldrar nu skakar på huvudet och säger "Du har inte varit med om mycket du" för det där med sömn verkar inte existera när det kommer tillökning i familjen. För mig dock är det en helt annan sak då jag oftast somnar vid tio på kvällen och kliver upp vid sju, därför har jag riktigt svårt att sova på dagtid. Men får jag sova till ett så verkar det räcka rätt bra ändå.

Just nu har jag för övrigt världens bästa jobb! Efter en riktigt hård och otrevlig vinter kan vi äntligen slappna av lite. Det är bara en del av verksamheten som går, vilket gör att stämningen på jobbet blir mycket lugnare och trevligare. Blir det ett fel så är det inte samma panik som om det vore tjugo minusgrader ute. I LIKE IT A LOT!

Har just tagit en löptur. Eller en joggingtur. Vafan är egentligen skillnaden? Borde jag nog veta, men det gör jag inte. Det är mycket som jag inte vet, det har jag vetat stora delar av mitt liv men ju äldre jag blir desto mer påtagligt blir det. Jag är sjukt imponerad av sådana som Magnus Betnér eller Rikard Olsson (han som hade Morgonpasset i P3 för länge sedan, Bullen och nu Vem vet mest, för er som inte är uppdaterade alltså) som har en VANSINNIG allmänbildning.
Själv vet jag inte ens varför det är uppror i Grekland eller varför vi inte bör åka till Bangkok just nu. Jag ver däremot ATT det är problems, jag läser väl Aftonbladet för tusan, men jag har liksom inget djupt intresse av att gräva mig ned och ta reda på vad som EGENTLIGEN händer.

Jag har fan ingen aning om vad som rör sig i mitt huvud, ibland undrar jag om jag tänker på något alls över huvudtaget! Fast det gör jag ju, jag tänker säkert hundra miljoner olika tankar varje dag, men nittionio av de miljonerna kanske är sånt som mest roar mig själv. Jaja, så länge det roar någon kan det väl inte vara skadligt?

Arne har en rolig helg utan mig. Idag får han åka lite hoj och imorgon får han umgås med världens bästa Jocke, hans andra fru och vapendragare och det värmer så i mitt hjärta när jag ser dem umgås. Det känns tryggt att veta att vi alltid kommer ha sådana vänner i våra liv. WE´RE ONE HELL OF A LUCKY GROUP OF PEOPLE :)

Själv ska jag stoppa mat i magen och handla lite ingredienser. Tänker bjuda på räkmackor på jobbet i natt. MUMMELIMUMMA PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar