lördag 1 maj 2010

Just our luck!

Jag vet inte jag men om det här är ännu ett tecken på att vi INTE skulle renoverat köket när vi gjorde det, så kommer dessa omen lite för sent. Nu ska jag berätta en saga om två människor som äntligen hittar en köksmöbel, köper den, tar hem den delvis eftersom vissa saker var tvungna att beställas. Vad händer sen tror ni? Jag ska ge er en hint, det är Arne och mig det handlar om, och om ni följt denna blogg borde ni genast ana owls in the moss and MY GOD YOU´RE RIGHT!!

Har ju efterlyst de där satans stolarna i över en veckas tid nu. De skulle ha kommit förra vecka redan men då hade de glömt att ta med dem från Hudiksvall. Alright, så länge de är här innan sista april eftersom vi då skulle ha grillfest här. Denna vecka har jag bara fått prata med en tant som låter senil, allmänt efter och inte med den där "go"-känslan i rösten. Eftersom hon lovade att ringa tillbaka (vilket en luttrad räv som jag på en gång fattade att it ain´t gonna happen) ringde jag ÅTERIGEN upp MATFORS MÖBLER igår. Fick prata med en vettigare tjej som visserligen inte visste något men som faktiskt återkom som hon sa. Möblerna skulle komma på tisdag fick jag veta och iläggsskivan skulle hon kolla upp var den fanns. Så ringer en karl till mig.

"Hej vi har fått ett problem som inte går att lösa. Det har blivit något fel i vårt system så de där stolarna som skulle finnas i Hudik finns inte där och jag har tyvärr ingen aning om var de finns. De KAN finnas i någon av våra 60 butiker men förmodligen inte."

"Ööhh vänta nu, stolarna FINNS ALLTSÅ INTE???"

"Eh...nä. Och iläggsskivan HAR funnits i vår butik men gör det inte längre och vi har ingen aning om var den är just i detta nu. Förmodligen har en annan kund fått med sig den men den kunden finns inte längre i vårt register så vi har väldigt svårt att spåra den. Det finns två alternativ, antingen köper vi tillbaka hela möbeln eller så gör vi en efterlysning i alla våra 60 butiker men det kan ju dröja två veckor eller eftersom vi har SEXTIO BUTIKER."

MEN GOD DAMN IT jag skiter väl i om de har femtielvamiljoner butiker, JAG VILL HA MINA FÖRBANNADE STOLAR!!!!!! Ja, han skulle i alla fall efterlysa allt som fattades, men ärligt talat har jag inga som helst förhoppningar om att de kommer tillrätta. Den stora frågan, vilket jag gladeligen kommer att ställa, är: VARFÖR I HELVETE SA DE INTE DET FRÅN BÖRJAN????? Istället för att säga att de "glömt" att ta med dem? Jag blir så jävla förbannad!! Nu vill jag ju inte ha nån annan möbel när jag ser hur perfekt den passar till vårt kök så det ska bli jävligt spännande att se hur de ska vaska fram något likvärdigt!

Well well, nu till något roligare. Igår hade vi grillfest/födelsedagsfest. Jag älskar verkligen att ha folk här! Det värmer så in i den djupaste delen av mitt inre när människor jag älskar sitter här i vårt hem och bara trivs. Oturligt nog blir det inga jättecollage då kameran som jag fortfarande stulit inte hade något batteri. Tror dock jag fick en finfin bild på blivande pappsen Jocke och Rocky när de lirar gitarr. Ska se om jag kan trolla fram den senare.
Emma, min älskade stumpa, kom förbi och rev av lite Singstar med oss och efter det blev vi sittandes och surrade lite skit tills klockan var halv tre. Det var länge sen jag var vaken så länge kan jag lova, ögonen gick nästan i kors på slutet :) Hade ju iofs varit vaken sen halv sex också så jag skyller på det!

JÄTTESUPERTACK för igår hörni!! Midsommar nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar