måndag 24 maj 2010

Drygt fem mil på 2,5 h

Och nä, det är INTE med Ådi som jag har färdats denna sträcka :)
Det är istället min rullande raket som jag trampat genom land och rike med. Jävligt konstigt att jag skulle få en sån bra tid (för det är det iaf för MIG) när jag har jobbat fyra nätter och bara sovit fyra timmar idag?! Måste vara min kropp som vant sig att jobba i MOTVIND!



Jag SVÄR vid allt och alla att den där satans motvinden hyser ett stort engagemang i att jävlas med mig, och nu har den även fått med sig grannens flaggvimpel i spelet. JO! Det är sant!
Jag brukar liksom pejla av med den vimpeln hur mycket det ser ut att blåsa och åt vilket håll det blåser åt (yeah right, who am I kidding eftersom det ALLTID blåser mot, aldrig med) och sen välja åt vilket håll jag ska cykla eller springa åt. Brukar vilja ha medvind, i den mån det går, på hemvägen, det känns liksom alltid bättre. Idag minsann, stod vimpeljävlen RAKT UT åt.....vad blir det nu.....öster tror jag! Aha, tänkte jag, då tar jag och cyklar sträckan åt andra hållet motför vad jag gjorde sist. Men tror ni inte på FAN att det INTE SPELADE NÅGON ROLL!! Så FORT jag kom ut på vägen stannade cykeln liksom upp, som för att titta på mig och fråga "Är du verkligen säker på det här?". Antar att den är smartare än vad jag är :)




Dock gjorde det inte så mycket idag då mina ben verkade som gjorda av segaste trädkåda för de trampade och trampade och jag stannade inte en gång, inte ens för att dricka vatten! För första gången börjar det här kännas smått genomförbart.




Imorgon är det

Ni ska väl dit?


Ifjol hade jag det heta startnumret SÄX SÄX SÄX, the number of the beast. I år har jag ett helt ointressant nummer, men jag hoppas att jag kan förbättra min tid på 25.25 min. Ställde mig ju lite fel, eller nä JAG stod rätt men 315 andra stod ungefär tre startgrupper FÖR LÅNGT FRAM! Ställ er FÖR HELVETE inte i "springa fort" när ni stannar och börjar gå efter 100m!! Det är inte i STARTEN endast som man ska springa fort!

Hade en teori om att jag tänkte försöka vinna Vårruset men då jag inte har tränat speciellt för det och inte hittar vägen så känns det rätt avlägset :) Då måste jag även kapa tiden med ca sex minuter and it ain´t gonna happen!


Nu blir det mat och kaffe i soffan med älsklingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar