torsdag 29 april 2010

Systembolagsbesök

Idag har jag handlat på Systemet. Det är inte ofta jag gör det, måste vara en av få som kanske är in på Systembolaget mindre än 10 ggr, ja kanske fem, på ett år! Hatar känslan när man står där framme och läser skylten "Är du under....(ja vad är det 25 nu?) var vänlig visa leg". Jaaahapp jooorå serruuu.....Nu vet ju jag att jag alltid får visa leg, jag åker ju för fan närapå som barn på bussen, men det är alltid samma tvekan. "Tänk om han/hon garvar åt mig, han/hon kanske inte alls vill se mitt leg, han/hon kanske tror att jag närmar mig 40".....typ så går mina tankar. Men jag står alltid redo och liksom smygflashar det, i fall att. Och ja, jag fick visa leg även idag :)

Såg en intressant förklaring på hur ett vin smakade. "Fruktig smak med inslag av vanilj och......håll i er nu.....gräs" GRÄS???!!!!! Shit in hell, tror du man bör köpa det eller inte? Another one bites the dust and another one drinks GRÄS!

När jag gick till bilen kom jag på mig själv att gena ut i vägen så att jag skulle slippa gå nära några alkisar som stod och bråkade. Då är min tanke, är jag en ond människa då? Jag tycker att deras livsöden är tragiska men likt förbannat kan jag inte låta bli att bli vansinnigt förbannad när jag ser dem. Har inte alla människor ett val? Vad är det som gör att vissa blir massmördare efter en tragiskt uppväxt, andra blir presidenter? Typ. Troligen en hel del olika komponenter and who am I to judge? Jag är bara ärlig när jag säger att jag inte orkade just där och då.

Nu är det EN SKETEN DAG KVAR, sedan är jag LEDIG i TVÅ VECKOR!! HÖR NI DET DÄR UTE?? Ska bara njuta av morgondagen på jobbet. Tänker ta med fika och bjuppa på, tror det blir en mysig avslutning på dagen och veckan.

Hur firar ni sista april förresten?
Hur vi firar kommer det nog lite bilder på under helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar