fredag 22 oktober 2010

Cliffhanger

Igår var jag och hjälpte pappa att hugga ved. Tro nu inte att det är något som händer var och varannan dag, no no, det har nog ALDRIG hänt tidigare. Detta innebär ju onekligen att jag har avancerat från att fälla spydiga kommentarer som grinig femåring bara för att jag inte fick vara med brorsan och hans coola kompisar, till att fälla träd med kroppstyngden. HOO-YA!!

Pappa var sitt vanliga stencoola jag. Han sprang som Rambo och vevade ned träd på löpande band med motorsågen. Måste säga att det är nog inte "barra" att hugga ved, man måste ha lite skills också. Jag nöjde mig med att köra lite funktionell träning genom att släpa, dra och kasta upp stockarna på vagnen.

Det jag vill säga med detta var att igår var jag vuxen. Jag var stor nog att göra "vuxensaker" eller ska jag säga "karlgöra"?

Idag blev jag genast liten igen. Bet you wonder WHY! Det ska jag genast berätta!

För er som följer denna blogg så har ni knappast missat misären med Bilbolaget och deras kidnappning av vår bil. Under tre månader har de inte ringt EN ENDA JÄVLA SKETEN GÅNG för att berätta vad i helvete det är som tar sådan förbannat lång tid! Jag SVÄR på att OM vi hade lämnat den till Bengt-Olles begagnade reparationer så hade vi fått tillbaka bilen efter en eller max två dagar, eftersom det INTE ÄR ett så FÖRBANNAT AVANCERAT FEL!! De är bara så satans tjuriga och snåla, men om de hade gjort rätt från början så hade det lätt blivit en hel del billigare för dem. Men skit detsamma, det är inte vårt problem.

Nej vårt problem är att vi inte är tillräckligt auktoritära. Tydligen måste man spela fet, rik, viktig och idiot för att få något serverat i det här landet. Hade vi varit DET så hade vi nog fått bilen efter de där två dagarna.

IDAG hände något alldeles haktappande (yes det är ett ord jag nyss kom på). BILBOLAGET RINGDE OSS!! Geee I wonder WHY! tänkte jag och MYCKET RIKTIGT, PAPPA HADE RINGT DEM!
What the fuck?!
Nu vill jag inte på NÅGOT sätt påskina att min pappa är ens i NÄRHETEN av den där beskrivningen, han är varken fet, rik eller idiot. Viktig är han i allra högsta grad dock.  Nu råkar det bara vara så att han har haft att göra med den där verkstadschefen ett antal gånger förut, och när han fick veta att JAG var PAPPAS DOTTER blev det annat ljud i skällan.

Ja det var väl jävligt bra att det HÄNDER nåt men TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET gör mig, om möjligt, än mer förbannad. Ska det vara på det viset? Att man ska skilja på folk och folk?
Det här ska karln få äta upp tills han blir fet, fettRIK, överVIKTIG....idiot är han redan!

Så tack vare att jag är min fars dotter, vilket jag uppskattar på fler än ett sätt, så kanske vi får ett slut på den här historien också. Tråkigt för er läsare, vilken cliffhanger ska ni då förfasa er över?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar