onsdag 6 oktober 2010

En ärlig reflektion

Alla kan inte dansa.
Alla KAN INTE dansa.
A.L.L.A  K.A.N  I.N.T.E  D.A.N.S.A

Så är det bara, precis som att alla inte kan sjunga, spela teater eller vad det nu än kan tänkas vara. Vissa kan LÄRA sig bli mer eller mindre bra eller rent av vansinnigt duktiga men when it all comes down to it så....ALLA kan inte!

Salsakursen jag går just nu ångrar jag inte en sekund. Det är sjukt kul och jag känner mig levande och euforisk.......i ungefär fem minuter. Dessa fem minuter uppstår vanligtvis efter halva tiden då vi har PAUS från allt "uno dos tres.....stå i ring.....göra allt så sjukt sakta tills man bryter ihop och vill vråla MEN VAD I HELVETE ÄR DET NI INTE FÖRSTÅÅÅÅÅÅRRRRR" osv. Då brukar jag få dansa, verkligen DANSA, med någon av de grabbar som är ruskigt duktiga och way out of my league när det kommer till salsa. Men det är verkligen just då jag känner att mjoo men det här funkar nog bra för mig, jag kan jag kan jag kaaan!
Eller så är jag en av de stackars satar som kanske inte inser sina begränsningar who knows?

Det är ju det som är så synd. Visst, jag låter som en riktig bitch när jag uttrycker mig på detta sätt för alla måste ju få CHANSEN att dansa om det verkligen är det de vill! Herregud jag är dödsimpad av Ragnar 69 bast som står och svänger sina höfter så långt lårbenshalsen tillåter! Tycker att det är riktigt coolt att det är en sådan blandad ålder på folket, att de vill och törs. Jag tänker inte sålla ut folk för en SÅN sak!

DÄREMOT!
Är det ju bara så att de flesta, ja jag riktar mig till männen i första hand då det är dem jag dansar med, har noll taktkänsla eller motorik att föra samtidigt som de trampar upp och ned med fötterna.
Detta resulterar i att det är en ständig kamp för att manipulera mig fram till de få som är där för att hjälpdansa. Dessa underbara gossar ter sig som en oas med vatten mitt i hetaste Sahara. Jag och Eva rör oss likt hyenor kring bytet, vi smyger, sceamar och scannar av tills vi har haffat oss the real thing!

Har råkat ut för en riktig slemmig rackare också. Naturligtvis. Han började förra gången med att öppna upp med:
"You are very beautiful madame."
Ja det var väl inget ont i det, problemen började när HAN skulle tala om för MIG hur JAG skulle dansa! Hade god lust att tala om för honom att han borde manövrera sina fötter i eget kölvatten innan han styrde kosan mot MITT!

Nu måste jag tillägga att jag har INGA problem att ta till mig tips och råd från någon som verkligen KAN, det uppskattar jag verkligen. Däremot känns det ju väldigt konstigt att jag ska lyssna på någon som har väldigt svårt för att ta sig i en rak linje över golvet!

Anyway.
Igår var jag så less på att stå i den där ringen och trampa samma samma sammaaaaaa tur i en timme. Dessutom fick inte min favvodansare dansa då det fanns jämna par så det gjorde mig lite lack också. Till råga på allt så kommer den här snubben valsandes.
Han var väldigt snäll att upplysa mig om att det var spanska som Julio pratade, samt instruera mig i att nu ska vi dansa den här turen.......JA som vi har gjort den SENASTE TIMMEN! GHAAAA!!!!
Sen säger han:

"You look so sad. What has happened?"

Ja....DU kanske hade jag god lust att säga!

Jaja, jag har gnällt av mig nu. Nästa lördag är det salsafest så då är det väl JAG som kommer känna mig som en kalv på grönbete samtidigt som jag gestaltar Bambi på hal is. SHIT! MEEEN KUUL!! :)

1 kommentar:

  1. Vad gulligt du hade skrivit på min blogg! Du är riktigt duktig på att skriva du med:D har ingen koll på salsaställen här än men det ska finnas en hel del har jag hört! Ha det bra så hörs vi:D kraaaam!

    SvaraRadera