fredag 8 oktober 2010

Fredag och jag har avverkat lite måsten

Idag lyckades jag med något som ALDRIG händer mig, nämligen att ta RÄTT KASSAKÖ!! I KNOW! Blev ni inte chockade så säg! JAG blev det i alla fall. Trodde knappt mina ögon när jag brände förbi kön bredvid, den jag först hade tänkt ta, och till och med hann packa klart innan platsen jag hade hamnat på ens lagt upp sina grejer på bandet.

En dag att minnas håhåjaja.

Jag vet inte riktigt om det är hösten eller vad det är men något gör allting väldigt jobbigt just nu. Den här veckan har varit en enda lång transportsträcka. Jag har inte kunnat träna på grund av halsontet. Inte kunnat göra något hemma för jag har jobbat nätter och varit jävligt trött. Inte velat göra något heller för den delen, det känns som om all kraft har gått ur mig och jag ser inte det roliga i nåt.

Idag har jag gjort en rejäl uppshapning dock.
Åkte in för att lämna in Arnes kostym på kemtvätt. De hade naturligtvis STÄNGT på fredagar så det var bara att vända om. Hann dra igenom Citygross, Blomsterlandet, ICA Maxi, Mekonomen och Willys på vägen hem. Handlade ljung som jag i eftermiddag tänkte försöka få ned i lite krukor och grejer ute. Ser ju liksom så mycket finare ut än de vissna blomster som hälsar folk välkomna just nu.

Ådi ska få ÄNNU FLER nya delar nu! Ska byta ut tändspolen och tändkabeln så att han nu ska slippa bli grinig och stanna bara för att han har lite fel grejer under huven. Eventuellt har jag hittat en ny framskärm också. Kruxet är bara att den är röd och jag KAN BARA INTE låta honom vara delvis vit.....blir lite som en mulattbil och jag har hört att mulatter har svårt att veta var de hör hemma och var de kommer ifrån. Nu borde han ju däremot ha djupt rotade rötter och veta WHO`S YOUR MAMA men jag har ändå inte hjärta att göra det. Dessutom kan jag ju uppfattas som en riktig TIK:are och det vore ju att ljuga rejält. Har inget emot dem men är ju för tusan ingen sportfantast!!
Jag vill lacka skärmen men Arne tycker att jag är galen så nu lutar det åt att vi lappar ihop skärmen med någon slags pasta. I don´t know hur länge det funkar men blir Ådi glad blir jag glad!

Kvällen ska tillbringas hos min extrafamilj i Bällsta :) De har förbarmat sig över mig så att jag slipper vara ensam ikväll. Helgen kommer gå sakta som fan då jag ska jobba tolvtimmars pass. It sucks!

Puss och kram på er därute. Hoppas ni har en kärleksfull fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar