tisdag 19 oktober 2010

Like a virgin

Ja det är ungefär så jag känner mig just nu :)

Har nämligen i helgen gjort två saker som jag aldrig någonsin förr har gjort.
Det första var ju kanske som bekant salsafesten. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva kvällen. Besviken är ju ett ord som känns bekant. Om jag ska göra en lång kväll kort så kan jag väl sammanfatta det som sådan att om jag hade varit bättre på att dansa salsa, om fler kunde vara som vissa enstaka som dansade med ALLA OAVSETT,  och de som arrangerade festen hade varit bättre på att ta hand om oss nya så hade det blivit klart mycket bättre!
Tycker att det borde ringa en klocka när det starar minst två nybörjargrupper per termin, och det har hållit på i RÄTT många år, men de enda som är på festen är den innersta kretsen som dansat i en massa år och som känner varandra utan och innan.

Däremot ska jag inte skylla allt på DET. JAG hade ju kunnat bjuda upp någon jag med och inte bara suttit stelfrusen och chockad, men det är INTE LÄTT när jag inte kan så bra och jag ser att de jag skulle vilja dansa med är riktiga ess! Nej jag tror jag måste bita ihop, lära mig mer och sen bara gå dit och skita fullständigt i allt och bara gå på som en massaker och dansa med varenda jävla kung på stället! That´s the spirit folks!

Det ANDRA som jag varit med om är OERHÖRT spännande, roligt, läskigt, förvånande....ja en hel massa olika känslor virvlar runt.


Efter att ha läst en artikel i BODY om denna tävling så har jag funderat lite hit och dit ifall detta kanske kunde vara något att testa på. Efter det har allt gått rätt fort. Fick kontakt med en helt underbar människa som ska hjälpa och coacha mig längs vägen. Så nu är det väl bestämt liksom, JAG KÖR!! :)

Tävlingen som sådan går till på följande sätt:

Man tävlar i fem olika moment:
bänkpress:  herrar på kroppsvikt, damer på 60% av kroppsvikt
bicepscurl:  herrar på 50% av kroppsvikt, damer på 30% av kroppsvikt
knäböj:       herrar på 150% av kroppsvikt, damer på¨kroppsvikt
chins:          egen kroppsvikt
dips:           egen kroppsvikt

 Alltså, ju lättare man är desto mindre behöver man lyfta. Varje moment ska utföras i så många korrekta antal reps som möjligt på 75 sek.
Det kommer bli en lång och jobbig väg att vandra men jag ska göra mitt bästa! Jag är som bäst när jag får något att sträva efter, då är jag tvärtjurig!
Det värsta momentet för mig är chins. Hittills klarar jag av att göra EN korrekt chins! Haha, det behövs kanske runt en 29 till minst för att kunna hänga på järngänget.

Det var väl det jag hade att berätta för dagen. Ledigvecka för övrigt. Träning, markservice och vedhuggning hos pappa står på schemat. Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar