torsdag 28 oktober 2010

Jag hatar verkligen att handla!

Iag har jag varit ledig. Tränade som vanligt och begav mig sedan mot Birsta city för att leta mig lite nya kläder. Har ju nästa INGA alls existerande långärmade tröjor, bara några få koftor.
Första affären jag kliver in på: Vero Moda. När jag PRECIIIIS satt foten innanför dörren kommer det fram en expedit och undrar:

"Kan jag hjälpa dig med något?"
"Nej jag bara kikar lite."
"Jaadå men säg till om du behöver hjälp."

Jag vandrar vidare. Hinner väl prova en sak och ta mig till andra sidan butiken när hon kommer fram IGEN!

"Kan jag hjälpa DIG med något?"
"Nää jag tittar FORTFARANDE" säger jag.
(För helvete har hon närminne som en guldfisk eller är jag väldigt svår att komma ihåg?!)
"Inget speciellt som du är ute efter? Kom med här ska du få se, väääärldens mysigaste långkofta."
"Mm den var fin."
"Eller vänta jag bara MÅÅÅÅSTE få visa den HÄÄÄÄR" säger hon och rycker fram någon slags skjortblus.
"Mjaa den var OCKSÅ fin."
"VINTERJACKA!!! Behöver du ingen sån??"
"NÄÄÄ jag bara TITTAR LITE."
"Men, säger hon och ser bekymrad ut, "jag vill ju så gärna hjälpa dig."

VAFAN?! Var hon bara säljstinn eller tyckte hon att jag såg ut att vara bortom all hjälp vad gäller kläder??
Jag smög mig bakom några klädställ och rörde mig sakta ut därifrån. Vad tusan, FATTAR man inte när man säger att man BARA TITTAR och inte ALLS behöver HJÄLP??!! Jag hade väl FRÅGAT i så fall.
Visst, det är jättesnällt att de frågar EN gång för ibland vill man ju faktiskt HA hjälp. Men när man säger klart och tydligt att näee tack, jag fixar det nog serru, och så är de som iglar ändå!

Hujeda mig!!
Handlade dock lite grejer, tre långärmade saker blev det till slut. Får väl prova om dem hemma och se vad slutresultatet blir.

Tycker dock att det är skitsvårt att hitta en partystass nuförtiden. Om man ska handla en grej så behöver man troligtvis ett antal grejer till för att göra outfiten fullständig. Det bara snurrar i min skalle och jag ORKAR inte ens fundera. Kläder FLYG till mig!
Vore det tre grejer jag fick välja som jag skulle få hjälp med vore det tveklöst:

1. Städning without a doubt!
2. Komma på vad vi ska äta, handla och laga till den.
3. Shoppa kläder och välja ut mina outfits

Förutom detta köpte jag också en ljuslykta som ska stå i hallen och göra det mysigt för våra gäster.

Har även hunnit med att skriva till Plus angående Volvo. Jag vet inte om just MITT ärende kommer att tas upp men det vore ju festligt :) PAYBACK TIME!!

1 kommentar:

  1. Handlarna i birsta har nyligen gått serviceutbildning och har säkerligen pratat om olika säljstrategier. Det var de du fick uppleva.

    SvaraRadera