söndag 13 januari 2013

Där det brister....

Jag har alltid skämtat om min enorma brist på lokalsinne. Att jag, när jag började på mitt nuvarande jobb, inte ens fattade att det fanns TVÅ hissar i samma byggnad, utan hela tiden trodde att jag åkte samma....Att jag inte hittade till en kompis som jag besökt hundratals gånger när jag var tvungen att köra dit själv, tidigare hade jag ju bara åkt dit med honom!

Sådana saker kanske kan tyckas lite småcharmiga och gulliga, men när man går så otroligt vilse i sitt eget liv....ja då är det inte ett dugg charmigt längre!
Ändå förvånas jag. Jag möts av en sådan enorm kärlek av de jag pratar med. Ibland, små små stunder, tycker jag att jag har förtjänat den eftersom jag ändå har valt att stå för mina val. Men oftast.....Oftast och till största del känner jag mig ändå som......ja jag har inte ens en liknelse eftersom jag inte hittar ord för att beskriva något ens i närheten. Och då är jag ändå bra på ord!

Jag vill, än en gång, påpeka att det varken är synd om mig eller att ni heller inte behöver vara oroliga för mig. När allt annt är grumligt och svårt att se, så är vissa fragment outhärdligt knivskarpa. Jag vet vad jag måste göra, vad jag har framför mig, ändå är det helt omöjligt att se hur det ska gå till. Det jag menar är att trots att jag är så vilse, är jag ändå mer på rätt väg än någonsin tidigare.

Jag har valt min flock. De vet det och vore de en kennel så skulle de allra mest perfekta små valpar trilla ut gång på gång på gång. Top notch så att säga! Det betyder att jag har valt de jag vill vända mig till för att få råd, guidening eller bara en kram. Det betyder även att det är MITT val, och jag tänker inte vända upp och ned på mig själv som en leksakslåda och låta allt trilla ut huller om buller för allmän beskådan. För en jävla gångs skull tänker jag ha en viss integritet! Hör på den, fröken som alltid är så mån om att berätta och delge alla om livet......I beg you pardon men inte denna gång.

Så ha lite tålamod, okej?
Jag har fått den svåraste läxa någonsin, men jag var rätt duktig i skolan, jag har en viss karaktär och jag kommer göra allt för att skotta igen denna grav som jag så länge grävt. UTAN att trilla i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar