söndag 27 januari 2013

On a Sundaymorning

Efter en vecka med tre nätters jobb, dålig sömn, och en tvär omkastning till förmiddagshelg som innebär 24 härliga timmar på jobbet, är det inte någon kaxig tjej som skriver detta.
Men det gör egentligen ingenting. Att jag måste jobba i helgen. Jag hade ändå inte känt för att hitta på något extraordinärt. Helst av allt känner jag att jag vill rulla ihop mig i ett hörn och invänta....ja jag vet inte riktigt vad det är jag väntar på. Energi kanske? Känner mig helt tom och tyst, ändå så full av idéer som vill så mycket men som det inte blir något av. Inte just nu.

Jag har liksom pausat. På ett sätt är det nog bra för mig. Att pausa. Jag lyssnar på mitt inte och det säger mig att sluta planera in något annat än mig själv. Det finns inte utrymme för annat, även fast jag är fan så bra på att hela tiden försöka. Det dras och slits från alla hörn, men faktum är att jag orkar inte. Inte idag, inte imorgon, kanske inte heller i övermorgon. Jag måste träna på att säga nej.

Att dessutom vara ifrån den man älskar mest av allt i hela världen, sliter mer än vad jag egentligen vill tro. Här skulle jag vilja skriva så mycket mer, men det känns för privat på något sätt. Öppnar jag den lådan tar jag med er på resan till allt som är jag, och det vill jag heller inte riktigt. Integritet är nästa ord jag måste söka reda på och lära mig att använda.

But I'm alive and that gotta means something right?

Hoppas ni har en kanonavslutning på den här veckan! Själv ser jag fram emot en tidig kväll i sängen. Ny dag imorgon, ny vecka som kommer avslutas på ett klart mycket mysigare och bättre sätt. Tillsammans.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar