söndag 24 mars 2013

Fräsiga namn bestämmer "hip-faktorn"

Har inte mycket att komma med just nu annat än en snabb reflektion på maträtten vi åt i fredags. "Pulled pork". Smaka på namnet vetja! Låter ju himla fancy och moderiktigt eller hur? Tyckte jag också, tills den var tillagad och vi tittade på den i kastrullen. Såg precis ut som något som farmor eller mormors mor kokat ihop i evigheter, och förmodligen kallat det "stek i ugn", "söndagsstek" eller rätt och slätt "köttgryta" kanske. Fast det är ju faktiskt ingen gryta så perhaps not then. Jag menar bara, visst, det var otroligt gott och känns rejält och hemlagat, men man kan ta vad som helst och sätta en ny fräsig etikett på det så blir det helt plötsligt modernt och hippt som aldrig förr! Bra att vi går back to basic men kom igen, hur många hade löpt amok i köttdisken eller pepprat Facebook med bilder om det hade hetat "stek i ugn". Really?

Gott var det i alla fall och helt klart värt sin tid i ugnen. Ska inte vara sämre än någon annan så bild finnes nedan! Efterrätten, som skulle liknas vid en cheesecake, var däremot ett riktigt skämt!! Det KAN ha varit för att jag skippade funlight-saften (eftersom det inte är något som är direkt sprunget ur naturen) eller hoppade över sötningsmedlet....har i alla fall för mig att det skulle vara med....hmmm..... Nej om jag får modifiera om den till en äppelkompott istället med kanel och grejer....then we might be talking!! Återkommer ifal jag får för mig att testa! Tills vidare kan ni ju i alla fall titta på bilderna och tycka att de är fina! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar