lördag 16 mars 2013

Things you do for love!

Japp!
Solen skiner, himlen är blå, själv sitter jag i en ishall och det enda blåa jag sett hittills är mina tår som förfrusit haha! Men det är mysigt ändå. Inte att sitta en hel dag och frysa för det är inte alls min grej, däremot anledningen till VARFÖR jag sitter här. Känslan av att vilja göra något för någon annans skull, eller det är klart att jag vill se det själv också, är rätt jävla skön!

Så, kontentan av det hela: När karln lirar hockey, då ställer jag upp som enträgen hockeyfru...eller fröken eller vad det blir! Dessutom, jag har släpat med honom på både salsa, poledanceuppvisning (där jag iofs har svårt att se att han skulle ha lidit haha), tvingat honom plocka massvis med blåbär, fått honom att ställa upp som pt-kund och förhörsledare när jag pluggade...så det här känns liksom inte mer än rätt.

Jag är även lite stolt över honom måste jag erkänna. Nä jag tänker inte köra något snack a la facebookstyle där allt helt plötsligt blir så sjuuuukt fantastiskt, isen är helt perfekt spolad, vilket gör att den kastar ett mystiskt skimmer över hallen och reflekterar varje skär som min heta karl tar där han gliiiider fram över isen och sopar banan med både med- och motspelare.....
JAG BEHÖVER INTE DET!! För ja, han är het, ja han kan hantera klubba och puck, ja han har snabba skrillor och ja han spelar bättre hockey än de flesta jag har sett idag! Så det så!

Önskar bara att jag kunde haspla ur mig häftiga hockeytermer så att det låter trovärdigt och coolt istället för "Är det såhär många avblås i alla hockeymatcher" eller "Det såg ut som att det gick lite sakta i början men efter ett tag kom ni igång"....
Jo tjena vad jag kan jag å!! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar