lördag 9 mars 2013

So...how was your Fridaynight?

Jo det ska jag banne mig ta och tala om för er! Den började bra med träning och sedan middag på Allstar med Bea, för att sedan avsluta den med en riktig brakare på Tant Ankis där vi klämde kladdkaka och kaffe. Var hemma strax efter klockan 21. Har väl ansvar när man ska upp och jobba!! ;)

Det var sen det började...the night of the living dead. Alltså det är väl jättemysig med grannar! Speciellt sådana som bor nära och tätt intill i ett hyreshus. Väldigt svårt att känna sig ensam i en sådan situation. Nästan så att man lever TILLSAMMANS med dem, mitt i deras liv liksom...

Igår var jag tydligen med på en riktig rökarfest. Jag förmodar att det var minst ett gäng på ca 20 pers i blandad ålder, främst med åldersgräns under 20 år. Jag tror att det dansades, möjligen bröts det någon arm eller två också. Definitivt brottades vi!! Och för att överrösta musiken, den där musiken av sorten som kan användas som ren tortyr i mindre ansenliga fängelser, så skrek vi. Högt! Ofta! Och gärna länge! Jag tror att jag vill minnas att vi försökte tävla i vem som kunde skrika så länge att man tappade luften och svimmade av. Det var skoj!

Tror också att jag minns att det bodde en jävligt sur tjej i grannlägenheten. Det lät i alla fall som att hon försökte påkalla uppmärksamhet genom att ta sig igenom väggen utan att använda en dörr eller liknande, vilket helt klart hade varit smartare! Sket väl vi i, vi höjde bara musiken. Tror jag hörde att hon skrek också. Någonstans i någon mikrosekund som musiken drog efter andan innan den satte igång igen, hörde jag henne vråla. Skitjobbig tjej asså! Däremot spelade hon Lillasyster VÄLDIGT HÖGT en kort stund. Det gjorde henne lite cool för en stund.

Förfester räcker som synd är aldrig tillräckligt länge. För att verkligen sätta avstamp på vår lilla tillställning passade vi på, att när vi lämnade byggnaden, skrika allesammans TILLSAMMANS i kör. Bara för att vi kunde liksom. Bara för att vi är så satans coola och liksom inte bryr oss att det är natt och vissa kanske måste sova. Det är vår värld liksom! Hallå ba!

Jag tror att jag hade skitkul. Verkligen! Vaknade i alla fall med ögonen fastsmetade i nacken, illamående och med en jävligt schysst hårresande frilla. Vacklade yr ur sängen med en relativt stor föraning om att detta inte är humant. Kastade på mig kläderna medan jag fortfarande blundade, borstade tänder i samma tillstånd och rafsade ihop lite förnödenheter innan jag stapplade ut genom dörren, redo för en käck arbetsdag.

Innan JAG lämnade byggnaden hann jag med att tjuvringa på dörren till helvetesporten mittemot. VÄCKTE JAG ER??? FAN VAD SYND HÖRNI!! BLIR DET DÅLIG STÄMNING NU, VI SOM HADE SÅ JÄVLA KUL INATT???!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar