fredag 13 augusti 2010

Är det maj snart?


Här ser ni vad jag åker runt i nuförtiden, ett litet skruttet blåbär. Får dock vara glad så länge man har NÅT som rullar så inte ligger mina mungiper och släpar bakom mig direkt. Däremot är jag tveksam till att även denna ska hålla tills vi får igen Volvon.

De verkar ha mycket att göra på Volvo nuförtiden. Skulle lämna in vår och få en lånebil tillbaka igår vid ett-tiden. Hungrig och grinig, (eftersom jag var hungrig,) svepte jag in i tron om att det här går väl på fem minuter det. MÖÖÖÖÖÖP! Fick veta först att nääää det var ingen lånebil ställd på oss, sen var verkstadschefen på lunch så jag fick helt enkelt sätta mig och vänta tills det kom en lånebil levererad. Tillägger att det var ju INTE genom VOLVO utan genom ASSSISTANCE, inte alls som jag hade fattat det.

Drog i mig en kaffe, fick ny energi och stegade fram en extra gång för att kolla så att de verkligen inte hade fått det om bakfoten. Kammade noll där så det var bara att sätta sig igen. Till slut kom han, chefen. Det visade sig att det var HANS fel. Han hade helt enkelt glömt bort att beställa en bil då han varit tvungen att göra ett hembesök hos en anställd som sjukanmält sig för att kolla att han inte snickrade på huset istället för att vara sjuk. Jaha. Vad bra, det gör ju MIG mycket gladare!

Efter mycket bestyr lyckades han skaka fram blåbäret så att jag kunde ta mig till ICA för att köpa något ätbart.

Har inte riktigt fått kläm på varför vi inte fått tillbaka vår bil men det ryktades om att de hade mycket att göra och inte hann med sig. Skit samma, jag sliter väl på deras bil istället!

Nu är det nattjobb som ligger framför mig igen. En är avklarad, tre att vänta. Mycket stök på jobbet också. Mycket som ska hända som jag inte har koll på och det gör mig nervös. Jaja, det är väl snart maj igen. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar