måndag 9 augusti 2010

Roxette´s test

Satt och tittade på senaste inlägget och jag kan bara undra en enda sak: VARFÖR i hela helvete sätter jag in bilder på mig själv där jag gör diverse grimaser eller ser allmänt konstig ut. VEM är intresserad av att se DET liksom? Är det det att jag är rädd för att lägga in en "normal", as normal as it gets, eller är det det att jag har insett att en vanlig bild aldrig gör mig rättvisa så därför är det lika bra att skrynkla ihop fejset så blir det inga frågetecken? Hmm bara en intressant notering.

Vidare till helgens andra konsert, Roxette that is.
Jag vet inte riktigt hur jag ska ta ställning till vad jag egentligen tyckte. Helt klart är ju att de lätt rider på sina enorma hits. De behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att skapa en stämning, nostalgin finns där hos alla på ett eller annat sätt. Dessutom, who am I att klanka ned på Gessle, en walking hitsprutande diarrékulspruta? Jag menar, killen got some skills, att säga annat vore att skita i det bli skåpet. Sen har jag aldrig sett honom live, jo en Gyllene Tider-konsert har jag faktiskt hunnit med, men jag kan inte komma ihåg ifall han tedde sig på samma sätt som jag uppfattade honom i lördags. Lite smånonchalant och halvgayig.

Fick ju i och för sig en förklaring då han erkände att han bränt allt krut i de första två låtarna, men ändå.....det var ju ändå EUROPA-premiär. Kallades så stort så i alla fall, förmodligen av arrangören himself. De själva kallade det tydligen ett test och då klarnar ju det mesta. De måste känna sig nöjda för de är nog det enda bandet som haft en sådan fet replokal att laja runt i!

Förstår även att Gessle var tvungen att blanda i lite solomaterial då jag antar att Marie inte hade orken att stå i fokus och sjunga lead på ALLA låtar. Fick en tår i ögat när jag såg dem tillsammans ändå. Fatta vilken grej, efter allt de gått igenom tillsammans. Den som inte blir rörd över det måste vara gjord av sten.

Så på det stora hela var det en mysig nostalgiafton med en bitterljuv eftersmak. Hade gärna sett lite mer glöd, engagemang och spelglädje men then again, det var ju bara ett TEST.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar