lördag 7 augusti 2010

TAKIDAs käftsmäll




Så har vi då varit ute på galej. Igen. Det var inget som var menat, det bara "hände" och sååååå glad jag är för det!!
Fick flyta med gräddhyllan för en gångs skull och gled in på arenan med GRATIS inpräntat i pannan. Erica den ängeln hade fått biljetter och inte är jag sen att hänga på! Arne fick i sin tur en släng av guldsleven och fick åka snålskjuts med Puff, ja Therése alltså, som fixat biljetter på annat håll.

Så där var vi, bevittnandes en riktig Tyson-knockout, en slägga på smalbenet, en geting i en kall öl, en....ja jag tror att ni förstår vart jag är på väg med detta. TAKIDA fick en rejäl revansch ljusmässigt sett sen Ullevi-spelningen samt en välförtjänt och välriktad spark mot vissa mjuka partiklar på Sundsvalls kritiska musikliv. WAY TO GO GUYS!!!!!! Ni som inte var där ska hädanefter enbart, så fort det klagas på att de är "sååååå dåliga liiiveeee", gå på Dollarstore, inhandla något slags superlim, rikta det mot läpparna, tryck dit en REJÄL klick, truta ihop munnen och........STANNA DÄR!

De hade riktigt bra ljud, ljus, de var riktigt stiliga och ödmjuka, ja de visade helt enkelt varför de har lyckats så vansinnigt bra. Till och med den mest inrökta, sursnusande utsände reporter som stod där med pennan söndervässad och blocket löjligt fläckfritt, måste väl ha veknat igår. Eller? Eller som man säger i Götet......ÄLLÄ????
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Takida var ju såååååå bra! :D
    Jag var där, stod längst fram i mitten :D
    Och de var så mäktigt när de smällde fyrverkerier i sista låten! Vill dit och uppleva de igen! :D

    SvaraRadera