onsdag 11 augusti 2010

Varje dag ett nytt slagsmål

Att man ska måsta gräva fram yxan och slåss varenda dag! Aber WHAT kanske ni undrar nu?!
Jo jag ska för er det berätta. Jag är så in i märgen trött på att alltid, så fort man är konsument, kund, köpare you name it, så måste man hela tiden hävda sin rätt. Det känns i alla fall så för mig.

Köket var ju en sjujävla kamp.

Så och matbordsköpet, som för övrigt inte är i närheten av klart! Dock har vi kommit så pass långt att vi INTE kommer handla på Matfors Amöbor ever igen!

Bilen. Eller Volvon rättare sagt. Två gånger har vi blivit tvungna att lämna in den. Båda gångerna blir det en massa tjafs, man blir förbannad (läs JAG här, Arne har ett tålamod som sträcker sig likt universum). Båda gångerna har vi fått åka tillbaka eftersom Volvo lyckas för jävla bra på att ta betalt, lite mindre bra på att faktiskt göra RÄTT!
Den här gången anser jag att samma dag vi hämtade den och vi upptäckte att felet inte var åtgärdat korrekt, hade kunnat åka raka spåret tillbaka, säga att "Hej skithuvven ni har gjort fel, gör om gör rätt eller ta in bilen och ge oss en annan så länge."
Arne är av en annan uppfattning, en snällare sådan. Han vill gärna vårda kontakten mellan oss som kunder och de som bilreparatör. Jag hävdar att det spelar fan ingen roll hur trevlig kisen han har pratat med är, så länge han får våra pengar är det väl fan klart att han är trevlig!
Eller är det jag som är cynisk nu? Okej, jag menar inte att jag skulle ha brakat genom ingången med motorn på högvarv och TUTAT fram min åsikt. Jag menar bara att man (läs Arne för jag är lite sämre på det) sakligt kan lägga fram skälet till varför de snarast bör ta tag i problemet. Har man inte rätt till det?

Vad har vi som konsumenter egentligen rätt till?
Arne drog ett exempel att om jag köper en tröja och sömmen går sönder 30 dagar senare, vad gör jag då?
Går givetvis tillbaka och förväntar mig att få någon slags kompensation. Jag är fullt medveten om att de kan stenvägra men fine, då handlar jag inte heller där igen. Your choise!
"De lär ju säga nåt i stil med att du har dragit den efter bilen eller nåt" sa Arne när han inte trodde en sekund på att jag skulle få nåt i kompensation.

Det speglar nog mest hur vi har blivit bemötta out there......just för att vi varit FÖR SNÄLLA!
DET. ÄR. MIN. ÅSIKT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar