onsdag 4 augusti 2010

Bröllpsdag och roadtrip

Till min älskling......



på vår bröllopsdag!


Idag slog jag på stort för första gången på tre år. Tidigare år har jag alltid jobbat eller så har det varit något annat som kommit i vår väg. Idag tänkte jag att vafan nu när jag är LEDIG vore det väl jävligt om jag inte fick till det med lite firande i alla fall.
Brände in på stan för att fixa linser och shoppa lite kläder. Hade världens rea-tur på Indiska. Vi såg några ljuslyktor där för ett tag sedan. De kostade 349 kr styck så snåljag klev in och sa njäääeeeee. Dessutom ville vi ha två och det fanns bara en. NU DÄREMOT! Var det FET-REA vilket innebar att de dels hade satt ned priset till 249 kr styck och man fick TVÅ för EN!!!!! MEIN GODT! Jag klämde till nöjd och glad.
Jag ska ta kort på dem sedan, jag lovar!

Sen köpte jag tre röda rosor, eftersom vi varit gifta i tre år, ett kort och chili-choklad. Har hört att de ska vara kanongoda nämligen. Återkommer om detta.

Sen följde jag med Sara på en roadtrip till Delsbo och Hudiksvall. Heter det DELLSBO eller DEEELSBO förresten? Jag är kluven.
Väl hemma i rätta trakter hann jag med att snabbspana in deras nyinköpta hus och jösses så fint det är!!

Överraskade min älskling som jobbat hårt idag, hann till och med tända ljus. Planen var att hinna hem och fylla bubbelkaret också men det sket sig. Hann ta två chokladpraliner sen fick jag tväront i magen för shit pommes frites vad STARKA de var!! Näee nästa gång blir det en annan sort. Ett plus är väl att man bara tar en eller två, sen vill man inte se choklad på väldigt länge, (passar ju mig bra just nu, jag som ska dieta) I alla fall på fem minuter, sen har man övertalat sig själv att joo de var nog ganska goda ändå. NOT!

Så det blir som en helt vanlig dag till slut. Lite te, soffa och tv-tittning så är dagen till ända :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar