onsdag 21 november 2012

Hej träningsvärk!



God damn it and holy crap!!
Vilken underbar träingsvärk jag har i....ja i stort sett hela kroppen!! Hade planerat att löpa intervaller idag men jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag karvade mig ur sängen imorse så.....
Ja jag antar att ni vet svaret om jag tog mig ut eller ej.......jag svarar B på den frågan!!
Men det är underbart. Trots att jag inte kan gå, krypa eller klättra, vilket jag bittert fick erfara på jobbet idag, och det gör ont när fickorna på arbetsbyxorna slår mot låren, så är jag så LYCKLIG!!
Lycklig över att vara igång på riktigt igen. Imorgon är det benböj och chins på schemat igen, få se hur det kommer att sluta. Kanske får jag revidera min plan. Om jag inte tar mig över parkeringen utan att se ut som om jag har skitit på mig, ja då får jag nog revidera lite.....

Annars då?
Kanske vill ni ha en summering av mitt liv. Ja det skulle jag själv behöva hjälp med för det är fan inte lätt att hänga med i svängarna, meeeen jag ska göra ett försök för er skull!
Kom hem i slutet på förra veckan och i måndags började jag jobba igen på mitt "gamla" jobb. Egentligen hade jag ju aldrig lämnat placet men ja, ni hajar. Planen är att köra på som vanligt och samtidigt dra igång min egna lilla bebis, eget företag som PT och Kostrådgivare. Det ska bli grymt spännande att komma igång, och jag hoppas att stan är redo!! Tänker inte säga så mycket mer just nu, jag vill ha planen klar innan jag kliver ut ur garderoben. Skoj ska det bli och jag hoppas att ni är med mig!!

Den egna träningen är för tillfället väldigt inriktad på Fitness 5-övningarna. Har som vanligt inte bestämt mig för om jag tänker ställa upp eller ej, men jag ser det som lite av ett mål i alla fall. Hur långt det räcker och hur bra det känns, ja det får väl tiden avgöra helt enkelt.

Det har hänt en massa med min egna utveckling det senaste halvåret. Jag har pendlat från att vara stor och stark till liten och svag. Jag har funderat åt än det ena, än det andra hållet. Jag har kastast mellan olika livslösningar, ena stunden högt över havet, andra stunden har jag sörplat dy.
Just nu då?
Ja just nu är jag rätt mycket i balans. Jag är lugn, fokuserad, förankrad och trygg. Just nu. Jag gillar den känslan och hoppas att den inte försvinner på en väldigt lång, lång stund. Den får gärna stanna för evigt, hell I might merry that feelin´!

Så just nu kära vänner, är jag pretty much as mycket på banan som det går att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar