torsdag 8 november 2012

Michelin and me!

Igår var vi på riktig brakbaluns! Kristin, en kock och finsmakare av rang, tog med oss till en riktig Michelin-restaurang för att lära oss vad RIKTIG MAT är!

Till saken hör att jag hört uttrycket förut, men ärligt talat säger det mig inte så mycket mer än att det måste vara "bra skit" helt enkelt! :) Osäker på hur "Michelin" stavas också för den delen!

Jag är ju heller inte känd i mina innersta kretsar för att vara någon säregen finsmakare. Märk väl att min kära älskling döpt maten jag rör ihop till mig själv i min ensamhet till"grismat" haha! Jag gillar mat, sen är jag inte så speciellt kräsen! :)

Maten var ungefär hur god som helst och till och med jag begrep att jag fick vara med om något spektakulärt! Det var tusen smaker i munnen hela tiden, men ingen konkurrerade med varann utan smalt ihop till en enda symfoni!

Jag fick en skön kommentar av Kristin när jag, utbrast "Vad är det DÄÄÄR? En spatel??" när jag fick min allra första fiskkniv. Är det ens ett eget ord? Jajamän! Kristin sa att det var väldigt roligt att ha med mig iaf haha!

Eller Ingers och min dialog om efterrätten:

Jag: "Vad är det här?"
Inger: "Chokladkaka"
Jag: "Är det?"
Inger: "Näee jag vet inte men det är ju jättefint"

Japp! :D
Nedan finner ni fina bilder på det vi åt. Fråga inte så noga om vad det är, men det är iaf nån slags fisktartar, lamm, nån slags soppa, en fisk igen och så efterrätten som vi inte riktigt vet vad det var. Annat än TOKGOTT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar