torsdag 29 november 2012

IKEA- inte alltid djävulens verk!

När jag ändå hade förstört dagen med att tvingas kliva upp tidigt, trots att jag ska jobba natt, för att dra i mig två vaccinationssprutor inför utlandsresan, fortsatte jag bara i samma takt. Ett skrivbord från IKEA stod och häcklade mig i hallen så jag kavlade upp ärmarna och satte fart. Tack Fredrik för att du inte tagit tillbaka dina verktyg, utan hammaren hade jag aldrig överlevt!! :)

När man ska montera en IKEA-möbel bör man tänka på följande saker:

1. Avsätt åt helvete mycket mer tid än du någonsin tror är möjligt. Det ÄR INTE "bara några skruvar"..i bästa fall är det ju allihop, så var det för mig idag halleluja för det, utan det är ett helvetes massa mickel för att få ihop det. Naturligtvis vänder man (läs JAG) någon bit åt fel hål och vips har man (återigen läs JAG) fått en helt ny möbel, icke önskvärd dock.



2. När man börjar öppna ser paketet helt plötsligt mycket större och krångligare ut än vid första anblick. Ett konstaterande är ju ändå att det måste till en tjej för att skruva ihop en IKEA-möbel. För det första KRÄVS det att man läser beskrivningen, och nej det är inte speciellt macho när man har bankat ihop något med tvång och sen inser att det inte alls skulle ha bankats ihop, än mindre ens ha kontakt med varandra utan sitta helt separat. Sedan är verktygen utomordentligt gjorda......om man är en pygmè eller småväxt av annan anledning. Works for me!




3. Efter ett pass from hell som gjorde mig svettigare än mitt senaste gympass......säger väl inte sådär skitmycket om varken mitt gympass eller min svett.....men here it is! Till allmän beskådan!! Nu kan jag äntligen poppa Spotify i ena hörnet, spela in musik i andra och surfa på Fejjan med telefonen. All trådlös liksom!! Teknik-Smurfen som Bea så fint uttryckte det :D

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar